زالی: تست کرونا برای همه مردم ضرورت ندارد، مدت قابل توجهی با این ویروس درگیر خواهیم بود

به گزارش وبلاگ عکس، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران از عدم ضرورت انجام تست ویروس کرونا برای همه مردم اطلاع داد و اضافه نمود: این تست برای غربالگری مورد استفاده قرار نمی گیرد.

زالی: تست کرونا برای همه مردم ضرورت ندارد، مدت قابل توجهی با این ویروس درگیر خواهیم بود

به گزارش وبلاگ عکس، علیرضا زالی در برنامه تلویزیونی در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در مقابله با ویروس کرونا و شیوع آن در سطح استان تهران گفت: تقلیل ساعت کاری با هدف کاهش تماس ها در ادارات صورت گرفته است. در حقیقت در ساعت های بعدازظهر شاهد برگزاری جلسات در ادارات بودیم که برای کاهش تماس ها ساعت اداری تقلیل پیدا کرد.

وی اضافه نمود: قرنطینه سازی چهار سطح دارد و تجربه ای که در خود کشور چین وجود دارد که بهترین مدل در سطوح قرنطینه سازی همان ماندن افراد در منزل و کاهش ترددها است و نظر سازمان بهداشت جهانی نیز درخصوص قرنطینه سازی مهمترین مساله را همین رویکرد را مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: هدف از ماندن افراد در خانه کاهش سرایت بیماری در جامعه است لذا متاسفانه سفرهایی که در روزهای اخیر توسط بعضی شهفرایندان انجام می شود به شکلی نقض غرض است. بی تردید در سفر افراد از تسهیلات کمتری برخوردار هستند و تماس ها و به تبع آن احتمال ابتلا به این ویروس بیشتر می شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اقداماتی که در پادگان ها و برای سربازها صورت گرفته است، به جلسات مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح اشاره نمود و اضافه نمود: در این مورد بحث و گفت وگو شد و رویکرد درخصوص پادگان ها نیز تقلیل حضور افراد در حدی که امکان پذیر است، در دستور کار قرار گرفته است. از سوی دیگر پروتکل هایی که وزارت بهداشت و نیروهای مسلح مشترکاً برای جلوگیری از شیوع بیماری تدوین نموده اند، در پادگان ها اجرایی خواهد شد و ان شاءالله نیروهای مسلح این اقدامات را در پادگان ها شامل تنظیف پتوها و ملحفه ها، رعایت موارد بهداشتی را به طور دقیق مدنظر قرار خواهند داد. بی تردید سلامت همه افراد جامعه مدنظر است و سلامت سربازان نیز به دلیل اینکه از ذخایر راهبردی قلمداد می شوند، از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

زالی در پاسخ به سوالی درخصوص کمبود اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی نماینده و ماسک در سطح شهر گفت: بخشی از این کمبود به دلیل مکشی بود که در روزهای نخست توسط بعضی سودجویان رخ داد. چندین انبار با مقدار قابل توجهی ماسک و مواد ضدعفونی نماینده در سطح استان کشف شد.

وی ادامه داد: البته یک مقدار مصرف این مواد در میان شهفرایندان نیز براساس موارد علمی نبوده و در روزهای نخست به دلیل ترسی که در مردم شکل گرفت، مصرف این اقلام بهداشتی افزایش پیدا کرد اما امیدواریم به تدریج بازار به تعادل نسبی برسد. همچنین محموله ای عظیمی از این اقلام فردا وارد کشور می شود و در داخل کشور نیز در حال فراوری این اقلام هستیم. امیدواریم با این تدابیر شاهد گشایشی در این حوزه باشیم. البته شهفرایندان باید توجه نمایند استفاده از ماسک ها در سطح شهر ضرورتی ندارد به ویژه ماسک های فیلتردار که استفاده از آنها در سطح شهر احتیاج نیست.

زالی درخصوص انجام تست کرونا ویروس برای همه افراد جامعه گفت: این تست برای همه مردم ضرورت ندارد. در حقیقت از آن برای غربالگری استفاده نمی نمایند. کمتر از یک ماه از پیدا شدن این کیت و ورود به عرصه جهانی می گذرد بی تردید از این کیت زمانی که می خواهیم درمان را شروع کنیم، استفاده می شود. لذا در فرایند درمان برای کرونا و یا آنفلوآنزا پروتکل ها متفاوت است. برای تشخیص سیر درمان احتیاج به این کیت است.

وی ادامه داد: خیلی از افراد تست اول آنها مثبت و تست قطعی منفی می شود. یعنی به صورت قطعی در تست دوم وجه تمایز ویروس کرونا با سایر ویروس ها معین می شود. اساساً در افراد بدون علامت کروناویروس باید به گونه ای رفتار شود که ویروس به سایر افراد منتقل نشود. تست معین نماینده استراتژی درمان است. مهمترین جایی که این ویروس در دستگاه تنفسی مستقر می شود، بخش های تحتانی دستگاه تنفسی است که در این شرایط باید دقت ویژه ای اعمال شود.

وی تاکید نمود: در مقابله با این ویروس شست و شوی با آب و نمک بسیار موثر است. برخلاف سایر بیماری ها گزارش های پراکنده ای ارائه شده که افراد پس از درمان و منفی شدن تست کروناویروس بار دیگر به این ویروس مبتلا شدند البته این موضوع مورد مناقشه است که احتمالا ویروس در بدن پنهان بوده و سبب شده دوباره این افراد کروناویروس مثبت شوند البته رفتار این ویروس کاملا پیچیده است و نمی توان به صورت قطعی در حال حاضر نسبت به آن نظری را اظهار داشت.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص اعلام مثبت شدن تست کرونا توسط بعضی مسئولین گفت: قطعا این افتخار نیست که مسئولی اعلام کند این ویروس را گرفته چراکه موارد و الزامات مقابله با ویروس را رعایت ننموده و این موجب انتشار فرهنگ عدم محافظت در برابر ویروس می شود.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص پرداخت هزینه درمان توسط بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: اگر فردی بیماری کووید 19 داشته باشد و تست آن مثبت شد با دستور وزیر بهداشت کلیه خدمات ارائه شده به این فرد رایگان خواهد بود.

وی تاکید نمود: قطعا ما مدت قابل توجهی با این ویروس درگیر خواهیم بود. این ویروس سرمادوست است و اگر شرایط محیطی آن تغییر کند شانس بقای آن کم خواهد شد. بهتر است بپرسیم کی می توانیم ویروس را حذف کنیم؟ پاسخ این پرسش به مردم برمی شود که با افزایش بهداشت همگانی تحقق این موضوع امکان پذیر خواهد بود. در حقیقت راه ریشه کنی این ویروس رعایت بهداشت همگانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زالی: تست کرونا برای همه مردم ضرورت ندارد، مدت قابل توجهی با این ویروس درگیر خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: تست کرونا برای همه مردم ضرورت ندارد، مدت قابل توجهی با این ویروس درگیر خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید