ستاری: باید پلی ارتباطی میان پژوهش، بازار و صنعت با ایده های نوآورانه ایجاد گردد

به گزارش وبلاگ عکس، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در تامین نیروی انسانی متخصص پژوهش، هیچ گونه کمبودی نداریم، اما باید پلی ارتباطی میان پژوهش، بازار و صنعت با ایده های نوآورانه ایجاد گردد.

ستاری: باید پلی ارتباطی میان پژوهش، بازار و صنعت با ایده های نوآورانه ایجاد گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ عکس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین امضای تفاهم نامه نهاد های علمی و سرمایه گذاری با وزارت نفت گفت: پیشرفت های چشمگیری به ویژه در حوزه پژوهش های نفت اتفاق افتاده است. اما یک خلأ وجود دارد که تبدیل شدن پژوهش به محصول را با مشکل و چالش روبرو نموده است.

وی اضافه کرد: کوشش فعالان صنعت نفت به ویژه دانش بنیان ها و فناوران در این سال ها برای توانمندساختن و کمک رسانی به صنعت نفت ستودنی است. صنعت گازی که امروز بزرگ تر از صنعت نفت است زاییده و ثمره انقلاب اسلامی است.

ستاری بیان کرد: باید فناوری ها به حوزه مصرف و بهینه سازی ورود پیدا نمایند تا در تامین گاز مصرفی و بهینه سازی این مصرف، به دستاورد های خوبی برسیم. در تامین نیروی انسانی متخصص پژوهش، هیچ گونه کمبودی نداریم، اما باید پلی ارتباطی میان پژوهش، بازار و صنعت با ایده های نوآورانه ایجاد گردد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اقدام ارزشمند دیگری که در این حوزه و برای حمایت از ورود محصولات بزرگ ایران ساخت به صنعت نفت انجام شد، اخذ مجوز ترک تشریفات برای محصولات دانش بنیان ایران ساخت و ورود محصولات فراوریی که بار نخست در کشور فراوری شده اند بود که سقف این مجوز تا 3000 میلیارد ریال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ستاری: باید پلی ارتباطی میان پژوهش، بازار و صنعت با ایده های نوآورانه ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: باید پلی ارتباطی میان پژوهش، بازار و صنعت با ایده های نوآورانه ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید