شب بیداری های پس از تولد فرزند، مادران را به اندازه 7 سال پیر می کند

به گزارش وبلاگ عکس، روزیاتو/ دانشمندان می گویند شب بیداری های پس از تولد فرزند می تواند تازه مادرها را تا 7 سال پیر کند.

شب بیداری های پس از تولد فرزند، مادران را به اندازه 7 سال پیر می کند

تحقیقی نشان داد کمبود خواب در 6 ماه نخست پس از تولد فرزند به فرایند پیری مادران سرعت می بخشد.

بر اساس این پژوهش، مادرانی که به طور مرتب کمتر از 7 ساعت می خوابند، این امر می تواند بدن آن ها را بین 3 تا 7 سال پیرتر کند.

محققان به تازه مادرها توصیه می کنند هر زمان که می توانند بخوابند و در صورت امکان از پدربزرگ و مادربزرگ فرزندشان کمک بگیرند.

دانشمندان در این پژوهش که اولین در نوع خود به شمار می رود، از 33 مادر دارای فرزند یک ساله سؤال کردند از زمان به دنیا آمدن نوزادشان چند ساعت می خوابند.

پاسخ بیش از نیمی از آن ها، کمتر از 7 ساعت بود.

محققان از این تازه مادرها نمونه خون دریافتد و نمونه ها را به دنبال یافتن تغییراتی اندک در دی ان ای این زنان مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این تغییرات با پیری و بیماری های مرتبط با سن، مانند بیماری های قلبی و بالا رفتن احتمال مرگ زودرس مرتبط هستند.

نتیجه بررسی ها از اهمیت زیاد 6 ماه نخست پس از تولد فرزند حکایت داشت. کمبود خواب در این دوره باعث سرعت دریافت فرایند پیری و بالا رفتن ریسک ابتلا به بیماری شده بود. از قرار معلوم کمبود خواب ماه های بعدی پس از آن، اثری نداشت.

کارشناسان می گویند علت این مسأله احتمالاً آن است که مراقبت از یک بچه تازه به دنیا آمده فشار زیادی بر بدن وارد می کند.

همچنین ممکن است کمبود خواب مادران در فاصله 7 ماهگی تا 12 ماهگی فرزندشان هم باعث پیر شدن آن ها شده باشد، اما برای آشکار شدن آثار آن در نمونه خون ها هنوز زود بوده باشد.

اضافه وزن هم باعث تشدید پیری بیولوژیک می شود. با این حال، ازدواج یا زندگی با یک شریک عاطفی به حفظ جوانی تازه مادرها کمک کرده بود.

محققان می گویند برای تأیید یافته های این پژوهش به تحقیقات بزرگ تری نیاز است. به علاوه، این مسأله هم باید مورد بررسی قرار بگیرد که پیری ناشی از کمبود خواب موقتی است یا بهبود شرایط خواب طی سال های بعدی آثار آن را کاهش می دهد.

محققان به تازه مادرها توصیه می کنند هر زمان که توانستند بخوابند. آن ها می گویند وقتی فرزندتان می خوابد و خودتان هم خسته هستید، بهتر است به جای تقلا کردن و بیدار ماندن، شما هم کمی بخوابید.

به گفته آن ها، باید سعی کنید فرصت بیشتری برای خوابیدن خودتان فراهم کنید. اگر شریک زندگی، دوست یا پدر و مادرتان در دسترس هستند، از آن ها کمک بگیرید تا بتوانید کمی بیشتر بخوابید.

به گمان محققان، تازه پدرها هم پیری ناشی از کمبود خواب را تجربه می کنند اما اگر عمده کار مراقبت از بچه برعهده مادر باشد، این صدمه به میزان کمتری در مردان رخ خواهد داد.

منبع: همگردی

به "شب بیداری های پس از تولد فرزند، مادران را به اندازه 7 سال پیر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب بیداری های پس از تولد فرزند، مادران را به اندازه 7 سال پیر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید