صفر شدن مصرف مازوت در نیروگاه های محدوده تهران

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: مصرف مازوت در نیروگاه های محدوده تهران به صفر رسیده است.

صفر شدن مصرف مازوت در نیروگاه های محدوده تهران

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علی اصغر عبدلی با اشاره به اینکه در محدوده کلانشهر تهران دو نیروگاه بخاری بعثت و منتظرقائم کرج قرار دارند، افزود: در نیروگاه بعثت از سال 93 که شیر های سوخت مازوت آن ها پلمب شده است، تا به امروز یک لیتر مازوت هم مصرف نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در نیروگاه منتظرقائم هم از سال 94 تا به امروز سوخت مازوت مصرف نشده است، گفت: مصرف مازوت در نیروگاه ها منجر به عبور پارامتر های آلایندگی هوا و اکسید های گوگرد از میزان مجاز می گردد که در حال حاضر برای حذف این آلاینده ها دو روش قبل از احتراق و بعد از احتراق برای حذف گوگرد از سوخت وجود دارد.

عبدلی یادآور شد: پیش از این وزارت نیرو به وسیله یک مشاور معتبر بین المللی و بعلاوه سازمان محیط زیست به وسیله کنسرسیوم دانشگاه های برتر کشور، دو مطالعه مستقل در مورد امکان نصب تجهیزات حذف گوگرد در نیروگاه ها را انجام داده است که بر اساس نتیجه آنالیز ها معین شده، از نظر فنی امکان نصب این تجهیزات در نیروگاه ها وجود ندارد و حذف گوگرد موجود در سوخت مازوت در مبدا فراوری یعنی پالایشگاه های فراوری سوخت استاندارد راه حل اصولی برای کاهش آلاینده ها است.

مدیرکل بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست شرکت برق حرارتی افزود: این تجهیزات از طرفی نیازمند مصرف آب بسیار بالایی است که در شرایط فعلی امکان تامین چنین حجمی از منابع آبی هم وجود ندارد.

عبدلی گفت: اگر تنها در سه پالایشگاه کشور تجهیزات حذف گوگرد از سوخت مازوت نصب گردد، امکان تامین سوخت با کیفیت برای تمامی نیروگاه های کشور فراهم خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "صفر شدن مصرف مازوت در نیروگاه های محدوده تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر شدن مصرف مازوت در نیروگاه های محدوده تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید