طرز تهیه کوکی کشمشی ترد، خوشمزه و آسان

به گزارش وبلاگ عکس، کوکی یک شیرینی سبک و خوشمزه برای پذیرایی در میهمانی ها است که به آسانی آن را با طعم ها و روش های مختلف می توانید درست کنید. در مطالب قبلی کوکی بادام زمینی را شرح داده ایم تا در منزل آن را به آسانی درست کنید. اگر شما از دوست داران شیرینی کشمشی هستید حتما طرز تهیه کوکی کشمشی را هم امتحان کنید.

طرز تهیه کوکی کشمشی ترد، خوشمزه و آسان

مواد اولیه برای پخت کوکی کشمشی

  • کشمش بی هسته دو فنجان
  • آب یک لیوان
  • کره یک فنجان
  • تخم مرغ سه عدد
  • آرد سه و یک دوم فنجان
  • نمک یک دوم قاشق چای خوری
  • دارچین یک و یک دوم قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
  • جوش شیرین یک قاشق چای خوری
  • جوزهندی یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکی کشمشی

1. کشمش ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی کشمشی ظرفی مناسب انتخاب کنید تا کشمش ها را به مدت پنج دقیقه در آن جوش دهید. سپس آن ها را آبکش کنید تا کامل خنک شوند. اگر کشمش هایتان درشت است می توانید آن ها را کمی ریز کنید. تا خنک شدن کشمش ها به سراغ فر رفته و آن را با دمای 350 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم گردد. در ادامه سینی فر را با کاغذروغنی پوشانده و روی آن را با روغن چرب کنید. در صورت داشتن رژیم و سالم خواری می توانید طرز تهیه کوکی کتویی با طعم بادام زمینی را امتحان کنید که طبق رژیم کتویی درست می گردد.

2. روغن و شکر را هم بزنید

در دومین مرحله از طرز تهیه کوکی کشمشی شکر و کره را در کاسه هم زن برقی با سرعت میانه برای دو تا سه هم بزنید تا به رنگ کرمی دربیاید. از هم زن دستی هم می توانید برای هم زدن کره وشکر بهره ببرید اما سرعت و زمان زدن آن باید مثل هم زن برقی باشد. هنگامی که حس کردید مخلوط تان حالت سبکی و پفکی به خود گرفته است از هم زدن دست بکشید. قبل از مخلوط کردن احتیاج است کره به دمای محیط برسد. اگر هر روز صبح در وعده صبحانه تان شکلات نوتلا مصرف می کنید حال آن را در طرز تهیه کوکی نوتلا را امتحان کنید.

3. تخم مرغ ها را اضافه کنید

در سومین مرحله از طرز تهیه کوکی کشمشی به سراغ تخم مرغ ها بروید. آن ها را یکی یکی به مخلوط شکر و کره اضافه نموده و برای چند دقیقه با سرعت میانه هم بزنید. کوکی ها برترین گزینه برای میان وعده ورزشکاران است پس طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر با جو دوسر را در برنامه روزانه تان قرار دهید.

4. مواد خشک را مخلوط کنید

حال در چهارمین مرحله از طرز تهیه کوکی کشمشی به سراغ مواد خشکی بروید که از قبل آماده شان نموده اید. در ظرفی مناسب آرد، بیکینگ پودر، دارچین، نمک، جوزهندی و جوش شیرین را با یکدیگر خوب مخلوط نموده و به ظرف خمیر اضافه کنید. تا مخلوط شدن کامل، مواد را به آرامی هم بزنید. حال کشمش ها را اضافه نموده و مجدد مواد را با یکدیگر هم بزنید. در این مرحله به همراه کشمش گردو خردشده هم می توانید بریزید. پیشنهاد ما به شما علاقه مندان کیک امتحان کردن طرز تهیه کوکی ردولوت خانگی است.

5. کوکی های کشمشی را بپزید

در پنجمین مرحله از تهیه کوکی کشمشی ، مواد را با یاری یک قاشق غذاخوری یا اسکوپ بستنی با فاصله از هم روی سینی فر بریزید. سینی را برای 14 تا 12 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 170 درجه سانتی گراد بگذارید تا به رنگ قهوه ای طلایی دربیاید. کوکی های کشمشی تان آماده هستند آن ها را در ظرف موردنظر چیده و سرو کنید. برای امتحان کردن طعم تازه ای از کوکی، پیشنهاد ما به شما طرز تهیه کوکی زنجبیلی خانگی و طرز تهیه کوکی دبل چاکلت است.

نکات تکمیلی پخت کوکی کشمشی

طرز تهیه کوکی کشمشی را با توجه به دستور گفته شده در بالا به خوبی می توانید پیش ببرید اما احتیاج است که نکاتی را در باب پخت بهتر آن بدانید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

خمیر کوکی کشمشی

خمیری که برای کوکی کشمشی آماده می کنید باید کمی چسبناک باشد پس به آن آرد اضافه نکنید که سفت گردد. بهتر است ظرف خمیر را با پلاستیک بپوشانید و برای ده دقیقه در فریزر بگذارید. با این کار دیگر خمیر به دست تان نمی چسبد. در صورتی که خمیر مایه کوکی تان شل بود باید دو تا سه قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه نموده و هم بزنید. برای شما عزیزانی که عطر و طعم کشمش را در کیک و شیرینی دوست ندارید کوکی شکری ساده برترین گزینه است.

نحوه سرو کوکی کشمشی

به علت بافت و طعم کوکی می توانید آن را در همه فصول برای پذیرایی در دورهمی ها آماده کرد. بعد از چیدن آن ها در ظرف روی آن ها را با خلال بادم یا سس شکلاتی تزئین کرد. چای ماسالا و قهوه ترک برترین گزینه برای سرو در کنار کوکی های خوشمزه مان هستند.

مقدار کوکی های کشمشی

برترین کار برای یکسان بودن مقدار کوکی های کشمشی آن است که از خمیر به مقدار یک گردو بردارید و روی سینی فر بگذارید. سپس با انگشت پهنش کنید. سعی کنید این کار را با فاصله از هم انجام دهید.

طعم های دیگر کوکی

کوکی را با طعم های متنوعی برای خود می توانید در منزل تهیه کنید. وجود آجیل و شکلات تلخ در این شیرینی، آن را محبوب همه سلیقه ها به ویژه ورزشکاران نموده است. پس طرز تهیه کوکی پروتئینی کدو حلوایی و طرز تهیه کوکی قهوه و شکلات را حتما امتحان کنید.

نحوه نگه داری کوکی کشمشی

این کوکی های خوشمزه را می توان یک هفته در یخچال نگه داشت به شرط آن که در یک ظرف دربسته بگذارید. برای نگه داری خمیر آن تنها کافی است آن را با پلاستیک و فویل پوشانده و در فریزر بگذارید. شما حتی می توانید توپک های خمیری خود را روی سینی گذاشته و برای چند دقیقه در فریزر نگه دارید تا بعد از سفت شدن در ظرف دربسته قرارشان دهید. تنها به خاطر داشته باشید که قبل از پخت باید آن ها را 15 دقیقه ذوب کنید. دگیر پیشنهاد ما به شما دوست داران کافئین تهیه کوکی دبل چاکلت وانیلی با خمیر کاپو و کوکی قهوه با قهوه ترک برای دورهمی هایتان است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کوکی کشمشی ترد، خوشمزه و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی کشمشی ترد، خوشمزه و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید