عراقچی : آمریکایی ها اعلام آمادگی نموده اند بخش بزرگی از تحریم ها را بردارند

به گزارش وبلاگ عکس، رئیس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین ، با بیان اینکه آمریکایی ها تا کنون اعلام آمادگی نموده اند که بخش بزرگی از تحریم ها علیه ایران را بردارند ، گفت: مذاکرات وین هیچ ارتباطی با موضوعات دیگر در تهران از جمله موضوع انتخابات ندارد .

عراقچی : آمریکایی ها اعلام آمادگی نموده اند بخش بزرگی از تحریم ها را بردارند

به گزارش وبلاگ عکس، سید عباس عراقچی بعد از ظهر روز آدینه بعد از خاتمه نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اظهار کرد: امروز جلسه اول کمیسیون مشترک برجام از دور جدید مذاکرات وین برگزار گردید و ما دور جدید مذاکرات را آغاز کردیم و از بعد از ظهر کارگروه ها فعالیت خود را آغاز نموده اند.

وی با بیان اینکه امروز ، بعد از چند روزی که هیئت ها برای مشورت به پایتخت هایشان رفته بودند با انرژی جدید بحث ها را آغاز نموده اند، اضافه کرد:از آن چه که در جلسه اول می توان استنباط کرد، این است که جدیت در همه طرف ها برای رسیدن به یک راهکار و احیای مجدد برجام وجود دارد و این را هیات ها هر کدام به نوعی در جلسه امروز بیان کردند ، اخباری که از سمت آمریکایی ها نیز به ما منتقل می گردد بیانگر این است که آن ها نیز برای بازگشت به برجام جدیت دارند و تا الان اعلام آمادگی نموده اند که بخش بزرگی از تحریم ها را بردارند .

این دیپلمات ارشد کشورمان اضافه کرد: البته از نظر ما هنوز کامل نیست و به همین دلیل مذاکرات ادامه پیدا خواهد نمود، تا وقتی که ما به تمام خواسته هایمان در این زمینه برسیم .

وی با بیان اینکه اگر خواسته های ما تامین گردد ما نیز در اجرای تعهدات خود و بازگشت کامل به برجام کاملاً جدی هستیم و این اراده جمهوری اسلامی است که اتخاذ شده است ،اضافه کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در تهران از جمله موضوع انتخابات که البته موضوع مهمی در کشور است، ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه ای و جانبی برگزار می گردد و اهداف ملی دارد و منافع ملی را در نظر دارد و ما در راستای تحقق سیاست های قطعی نظام در این جهت حرکت و کوشش می کنیم و جدیت ایران در راستای تامین منافع کشور و برداشته شدن تحریم ها در جلسه امروز بار دیگر منعکس شد.

عراقچی با بیان اینکه در مجموع امروز دور جدیدی از مذاکرات را با انرژی مثبت آغاز کردیم و امیدواریم بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن کار را جمع بندی کنیم، اضافه کرد : نمی توانیم در خصوص زمان پیش بینی کنیم، ولی امیدوار هستیم که سریعتر کار را انجام دهیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید نمود : چالش ها و مواردی که در خصوص آنها اختلاف نظر وجود دارد، موارد کوچکی نیستند و باید در خصوص آنها بحث و مذاکره صورت بگیرد تا بتوانیم راهکار هایی را در خصوص آنها پیدا کنیم.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه روز شنبه و یکشنبه در وین تعطیل است آیا مذاکرات ادامه خواهد داشت؟ گفت: مذاکرات تعطیل نخواهد شد ،آخر هفته نخواهد داشت، کارگروه ها فعالیت های خود را ادامه خواهند داد، مذاکرات ادامه پیدا می نماید و کارشناسان در صورتی که لازم باشد شبانه روز کار خواهند کرد و همانطور که گفتم از بعد از ظهر کار خود را آغاز نموده اند و هر زمان که احتیاج باشد برای جمع بندی کار آنها و یا حل مسائل آنها و یا به هر دلیل دیگری کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه می دهد.

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه روسای هیئت ها در تعطیلات آخر هفته برای راهنمایی مذاکرات کارشناسی در وین حضور خواهند داشت، ادامه داد: هر زمان که لازم باشد نشست کمیسیون مشترک برجام نیز دوباره تشکیل می گردد.

رئیس تیم مذاکره نماینده ایران در مذاکرات وین در پاسخ به این سوال که گویی آقای گروسی دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در هتل مذاکرات حضور داشته است و آیا ایشان با شما ملاقات داشته اند یا با دیگر هیئت ها ؟ توضیح داد : من با ایشان روز گذشته در دفتر کارشان ملاقات کردم و اطلاعی از بقیه ملاقاتهای ایشان ندارم، اما طبیعی است که هیئت ها مشورت هایی را با ایشان داشته باشند به هر حال آژانس در خصوص مسائل فنی صاحب نظر است و نظرات کارشناسی کارشناسی آژانس می تواند به حل بعضی سوء تفاهم ها و بعضی از مسائل یاری کند .

عراقچی تاکید نمود : به صورت طبیعی مشورت هایی با آژانس از سوی تمامی هیئت ها صورت می گیرد .

وی توضیح داد : ممکن است در مرحله ای حتی خواهش کنیم که آقای گروسی و همکارانشان به صورت رسمی در جلسات ما حضور پیدا نمایند و نظرات کارشناسی خود را فقط بیان نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عراقچی : آمریکایی ها اعلام آمادگی نموده اند بخش بزرگی از تحریم ها را بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی : آمریکایی ها اعلام آمادگی نموده اند بخش بزرگی از تحریم ها را بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید