مادرانه هایی از جنس حنیفا

به گزارش وبلاگ عکس، روز مادر بهانه ای است تا بچه ها کوره پزخانه با یاری حنیفا شاخه گل هایی را به دستان خشک و ترک خورده مادرهایشان هدیه دهند. حنیفا از مدتی قبل دست به کار شده و با جمع آوری یاری های نقدی از خیران و اعضای گروه برای ساختن این خاطره و روز خوش کوشش می نماید.

مادرانه هایی از جنس حنیفا

وبلاگ عکس - ثریا روزبهانی: بچه ها و بانوان کوره پزخانه سالهاست در ایام و مناسبت های مختلف چشم انتظارند تا با حضور بانوانی از جنس کوشش و ایثار اتفاقات خوش و زیبایی برایشان رقم بخورد. نام حنیفا ملکه ذهنشان شده است. چون اعضای این گروه جهادی با پاگذاشتن در راهی سخت و طولانی، می خواهند رویاهای آنها را به واقعیت تبدیل نمایند و آینده روشنی برایشان بسازند. شعار این بانوان پرکوشش وقت به جهاد می گذرد است.

نسترن دانه کار مسئول گروه جهادی حنیفا درباره نحوه شکل گیری این گروه جهادی می گوید: همه چیز از یک اردوی جهادی قرارگاه امام رضا(ع) در کرمانشاه شروع شد. در همین اردوها بود که با بانوان دیگری آشنا شدم و از همان جا ایده تشکیل گروه جهادی بانوان در تهران شکل گرفت و نهایی شد. از سوی دیگر صحبت های آقایان که این کار را در توان ما نمی دیدند، به ما برای رسیدن به هدف انگیزه بیشتری داد. بعضی از آقایان می گفتند که این کارها مردانه است. ما دل مان می خواست ثابت کنیم که ما خانم ها از صفر تا صد کارها را می توانیم انجام دهیم. برای همین تصمیم گرفتیم که فقط بانوان در این گروه جهادی حضور داشته باشند و خالصانه به محرومان خدمت نمایند.

دایه مهربان تر از مادر

بیشتر فعالیت های این گروه در زمینه های آموزشی و فرهنگی است و اولویت فعالیت هایشان به بچه ها اختصاص دارد. دانه کار در این باره می گوید: کوره ها را انتخاب کردیم که بچه ها بسیاری در آن سانمایند و کار می نمایند. حنیفا می خواهد شرایط زندگی عادی را برای بچه های که در این نقاط زندگی می نمایند مهیا کند تا استعدادشان شکوفا گردد و بتوانند خودشان را از شرایط نامطلوبی که در حال حاضر در آن زندگی می نمایند نجات بدهند. این را به وضوح می توان در تفاوت های رفتاری و حتی آرزوهای بچه ها قبل و بعد از آشنایی با حنیفا مشاهده کرد.

او با بیان اینکه در پی پخش کردن خیرات و فقط سیر کردن شکم آنها نیستند، می افزاید: ما به دید و باور آنها وسعت می بخشیم. آنها یاد می گیرند بزرگ زندگی و بزرگ آرزو نمایند و خودشان را از بچه ها و دنیای بیرون جدا نبینند. بعلاوه در کنار بچه ها مادران و زنان این محدوده را هم پای کار کشاندیم. برای مثال تعدادی از حرفه های هنری که بانوان می توانند در خانه آن را انجام بدهند مانند خیاطی گلدوزی، ربان دوزی، عروسک سازی، قلاب بافی و غیره را به صورت تخصصی به آنها آموزش می دهیم. قصد داریم بعد از این دوره، هنرهای آنها را به مرحله فراوری برسانیم و به سایر افراد و گردشگران عرضه کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "مادرانه هایی از جنس حنیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادرانه هایی از جنس حنیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید