مجلس نمایندگان آماده رای گیری برای رسمیت بخشیدن به استیضاح می گردد

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از رویترز، در تاریخ 31 اکتبر مجلس نمایندگان آمریکا برای رسمیت بخشیدن به روند استیضاح دونالد ترامپ، رای گیری انجام می دهد.

مجلس نمایندگان آماده رای گیری برای رسمیت بخشیدن به استیضاح می گردد

همزمان قرار است دومین مقام مشغول به کار در کاخ سفید برای ادای شهادت در جمع قانون گذاران حاضر شود.

تیم موریسون، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در امور مربوط به اروپا و روسیه، دومین فردی است مشغول به کار در کاخ سفید که قرار است به مجلس نمایندگان برود.

با این حال یک مقام ارشد دولت به شماری از رسانه ها گفته ظاهرا موریسون از مقام خود کناره گیری می نماید.

از سوی دیگر از جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ خواسته شده هفته آینده برای ادای شهادت به مجلس نمایندگان برود، اما وکیل آقای بولتون به شبکه سی ان ان گفته او بدون احضاریه رسمی به کنگره نخواهد رفت.

بولتون از آوریل سال 2018 مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود تا این که در 10 سپتامبر از این مقام کنار گذاشته شد. گفته می شود او یکی از شخصیت های کلیدی است که در عین حال کوشش نموده مانع از اقدامات داخلی کاخ سفید برای آن که اوکراین در خصوص رقیب سیاسی آقای ترامپ، یعنی جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، تحقیق کند، بشود.

روند تحقیقات مجلس نمایندگان در خصوص این که آیا رئیس جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین باز می شود؛ در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته لطفی بکند و در خصوص جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن موقع دونالد ترامپ اعطای یک یاری نظامی 400 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف نموده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات را قلابی توصیف نموده و بارها تاکید نموده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مجلس نمایندگان آماده رای گیری برای رسمیت بخشیدن به استیضاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آماده رای گیری برای رسمیت بخشیدن به استیضاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید