مخبر: نقدینگی باید به سمت مسکن راهنمایی گردد

به گزارش وبلاگ عکس، معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید نقدینگی و سرمایه گذاری در کشور به سمت بخش مسکن راهنمایی گردد، توضیح داد: رونق صنعت مسکن می تواند به کاهش نرخ تورم، تقویت ارزش پول ملی و افزایش تراز سرمایه گذاری ها منجر گردد.

مخبر: نقدینگی باید به سمت مسکن راهنمایی گردد

به گزارش ایسنا، محمد مخبر عصر امروز در حاشیه حضور در وزارت راه و شهرسازی و بازدید از سامانه های مسکن این وزارتخانه، با اشاره به اهمیت حضور فعالانه مردم در ساخت و ساز مسکن در راستای تحقق شعار دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم اضافه کرد: توان مالی و اجرایی و بعلاوه خلاقیت مردم می تواند زمینه ساز یک شکوفایی و رونق بزرگ و بعلاوه سرعت ساخت و ساز در صنعت مسکن گردد.

معاون اول رییس جمهور در جمع معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه، مکان یابی مناسب برای طرح مسکن ملی را یک امر ضروری برشمرد و گفت: در این صورت سرمایه گذاری ها در این بخش توجیه پذیر می گردد و نقدینگی سرگردان در جامعه می تواند در اقتصاد کشور اثر مثبت داشته باشد که البته در کنار این موارد باید از فناوری های نوین جهانی هم در ساخت مسکن استفاده کرد.

وی از وزارت راه و شهرسازی خواست تا در راستا اجرای نهضت طرح ملی مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، یک مدل جامع و با توجیه پذیری بالای مالی تنظیم کند تا برای سرمایه گذاران انگیزه کافی درخصوص ورود به صنعت مسکن ایجاد گردد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن در رشد و ارتقای بسیاری از مولفه های مالی کشور نقش کلیدی دارد، ادامه داد: باید برنامه ریزی ها و اقدامات در راستای ریشه کن کردن فقر و خانه دار شدن مردم نتیجه عملی بدهد.

وی بعلاوه بر ضرورت اتمام واحدهای نیمه تمام مسکن مهر و طرح اقدام ملی ساخت مسکن برای روستاییان و تمرکز بر بافت های فرسوده در ساخت و ساز مسکن تأکید کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برنامه های دولت در حوزه ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی گفت: با یاری سازمان ها و نهادهای انقلابی و غیردولتی به گونه ای برنامه ریزی شده است تا خاتمه دولت سیزدهم مشکل مسکن این بخش از جامعه حل گردد.

وی در این مراسم از سامانه های وزارت راه و شهرسازی از جمله سامانه ملی املاک و اسکان کشور، سامانه نهضت ملی مسکن و بعلاوه سامانه تسهیلات این وزارتخانه بازدید کرد و با توضیحات و گزارش مسئولان مربوطه در جریان فرایند کاری این سامانه ها نهاده شد.

رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی - نیز گزارشی از عملکرد برنامه مسکن حمایتی در قالب قانون جهش فراوری مسکن و آمار متقاضیان ثبت نام شده طرح نهضت ملی مسکن به تفکیک استانی و شهرها، شرایط اجرای واحدهای مسکونی شروع شده و کلنگ زده شده و شرایط پیشرفت فیزیکی طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم ارایه کرد.

مخبر بعلاوه در حاشیه این مراسم در گفت وگویی با اشاره به سخنان رییس جمهور درخصوص ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم گفت: این اقدامی بسیار بزرگ است که ان شاالله با همت تمام بخش های مربوطه، محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت در حوزه بازار مسکن چند کار را همزمان انجام می دهد که یکی نظارت بر شرایط اجاره بهای واحدهاست. بعلاوه در این راستا یاری ودیعه مسکن را پیش بینی نموده ایم که اقدامات اجرایی برای پرداخت به متقاضیان شروع شده است و در کنار این اقدامات، بخشنامه ای هم در جلسه سران تصویب شد تا اجاره های مسکن بی رویه بالا نرود و در روزهای آینده بازرسی ها در این رابطه هم شروع خواهند شد و سازمان تعزیرات با بنگاه هایی که در این خصوص تخلف نمایند برخورد خواهد نمود.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: تسریع در تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن از عوامل مهم حل مشکل مسکن است که در این طرح ها بعضی زیرساخت ها آماده نبوده که برنامه ریزی شده تا به سرعت فرایند اتمام و تکمیل آنها نهایی گردد تا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ادامه داد: خوشبختانه مشکل زمین بیش از یک میلیون و سیصد هزار واحد مسکونی در این طرح حل شده و پیشرفت خوبی در شروع ساخت این واحدها ایجاد شده است.

مخبر بر اهمیت بهره گیری از فناوری روز جهان در ساخت این واحدها تاکید نمود و اضافه کرد:مدلی در وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه است تا با ارایه تضمین های کافی، سرمایه گذاری در طرح نهضت ملی مسکن برای سرمایه گذاران مهیا گردد که البته تکیه بر توان مالی و اجرایی مردم در اجرای نهضت ملی مسکن به اجرای موفقیت آمیز این طرح یاری می نماید.

منبع: فرارو

به "مخبر: نقدینگی باید به سمت مسکن راهنمایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: نقدینگی باید به سمت مسکن راهنمایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید