مس سونگون واحد آلاینده است؟

به گزارش وبلاگ عکس، فرماندار ورزقان با تاکید بر این که مس سونگون، واحد آلاینده نیست، گفت: مس سونگون در سال 93 با همکاری دانشگاه تبریز یک طرح زیست محیطی شامل تصفیه خانه (سپتیک) و… احداث کرد و مجتمع مس سونگون از سوی سازمان محیط زیست به عنوان واحد سبز شناخته شد.

مس سونگون واحد آلاینده است؟

به گزارش وبلاگ عکس، حسن یحیوی در این رابطه در گفت وگو با وبلاگ عکس، اظهار کرد: سازمان محیط زیست بر اساس وظایف خود واحدهای صنعتی را به طور مرتب مورد پایش قرار داده در صورت آلاینده بودن واحد صنعتی، برخوردهای لازم طبق قانون انجام می گردد.

وی با بیان این که سازمان محیط زیست نه تنها فعالیت مس سونگون بلکه سایر معادن و صنایع را به صورت مستمر مورد پایش قرار می دهد، تاکید نمود: هر واحدی که محیط را آلوده نکند از لحاظ زیست محیطی یک واحد پاک به شمار می رود.

فرماندار ورزقان در ادامه به نحوه دریافت مالیات و ارزش اضافه نموده از واحدهای صنعتی اشاره نمود و گفت: دریافت ارزش اضافه نموده و مالیات مطابق قانون انجام می گیرد؛ مس سونگون نیز ارزش اضافه نموده و مالیات خود را مطابق قانون به خزانه دولت واریز می نماید.

وی اضافه نمود: در سراسر کشور تمامی افرادی که مشمول مالیات و ارزش اضافه نموده می شوند، موظف اند مالیات خود را به خزانه دولت واریز نمایند و دولت نیز این مالیات را در راستای عمران و آبادانی و برطرف محرومیت، در تمامی نقاط کشور توزیع می نماید.

یحیوی با اشاره به این که در شهرستان ورزقان نیز دولت به طور مرتب مبالغی را به حساب دهیاری ها واریز می نماید، اظهار کرد: این مبالغ واریزی، از محل ارزش اضافه نموده های اخذ شده واحدهای صنعتی سراسر کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مس سونگون واحد آلاینده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مس سونگون واحد آلاینده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید