نفت 111دلاری شد

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران: با بسته شدن یک پالایشگاه نفت در کانادا و ادامه ناآرامی ها در مصر و لیبی قیمت جهانی نفت در روز جمعه بیش از 1 دلار افزایش یافت و از 111 دلار در هربشکه عبور کرد.

نفت 111دلاری شد

به گزارش وبلاگ عکس، در حالی که تحولات خاورمیانه همچنان بر بازار نفت سایه افکنده است قیمت این ماده در معاملات روز گذشته بازارهای جهانی با افزایش بیش از یک دلاری روبرو شد.

هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با 1.39 دلار افزایش نسبت به روز پنج شنبه روبرو شد و به 106.42 دلار رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز 1.14 دلار افزایش یافت و به 111.04 دلار در هر بشکه رسید.

ادامه ناآرامی ها در مصر و بسته ماندن بنادر اصلی در لیبی از جمله دلایل رشد قیمت نفت طی روزهای اخیر بوده اند. اما در روز جمعه به ویژه افزایش قیمت بنزین در معاملات سلفی وال استریت و بسته شدن یک پالایشگاه نفت در کانادا باعث رشد قیمت نفت در این روز شدند.

کاهش ارزش دلار نیز در بالا رفتن قیمت نفت طی روز گذشته مؤثر بوده است. ارزش دلار در برابر یورو طی این روز 0.27 سنت کاهش یافت و هر یورو در برابر 1.3383 دلار معامله شد.

بر اساس این گزارش تعطیلی یک واحد تولید بنزین به ظرفیت 70 هزار بشکه در روز در پالایشگاه سنت جان باعث افزایش قیمت بنزین در معاملات سلفی شد. گفته شده است این واحد برای انجام تعمیرات برنامه ریزی نشده تعطیل شده و عملیات تعمیر آن ممکن است یک هفته به طول بینجامد.

در وال استریت قیمت هر گالن بنزین برای تحویل در ماه سپتامبر 4.24 سنت افزایش یافت و به 3.0072 دلار رسید.

قیمت جهانی نفت طی دو ماهه گذشته روند تقریباً ثابتی را طی کرده و فقط 5 دلار نوسان داشته است. قیمت نفت برنت در این مدت بین 105 تا 110 دلار در هر بشکه در نوسان بوده است.

منبع: تسنیم

به "نفت 111دلاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت 111دلاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید