همه عایدی های مالیاتی پیش بینی شده سال 1400 محقق شد

به گزارش وبلاگ عکس، چه مقدار از درآمدهای مالیاتی سال 1400 محقق شد؟

همه عایدی های مالیاتی پیش بینی شده سال 1400 محقق شد

وبلاگ عکس نوشت، داوود منظور گفت: در اجرای تکالیف سازمان امور مالیاتی، در 11 ماهه سال جاری حدود 278 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که رشد 61 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد که بدین ترتیب، تکلیف بودجه ای سازمان در سال 1400 به طور کامل اجرا شده و رکورد تازهی در وصولی عایدی های مالیاتی به ثبت رسیده است.

به گفته او در 11 ماهه سال جاری و در بخش مالیات های مستقیم، حدود 168 هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده که رشد 56 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می دهد.

سال جاری اقداماتی برای وصول منابع تازه از جمله مالیات خودرو های گران قیمت، مالیات واحد های مسکونی گران قیمت و مالیات خانه های خالی که تا به امروز معطل مانده بود، اجرا شده است.

گذار نظام مالیاتی به شرایط مطلوب به وسیله هوشمندسازی و داده مبنا کردن فرآیند های مالیاتی، نقش مهمی در افزایش کارآیی و توانمندسازی نظام مالیاتی در تأمین عایدی های مالیاتی ایفا می نماید.

رئیس سازمان مالیات می گوید نظام مالیاتی در کوشش است تا با هوشمندسازی فرآیند های مالیاتی، مبارزه جدی با فرار های مالیاتی و ارائه خدمات الکترونیکی مؤثر، ضمن افزایش رضایت مندی مؤدیان، اقداماتی را نیز برای تحقق عایدی های مالیاتی پیش بینی شده در بودجه سال 1401 کل کشور که با رشد نیز همراه است، به اجرا در آورد.

در سال 1401 سهم عایدی های مالیاتی از منابع بودجه عمومی دولت از 25 به 38 درصد رسیده است.

منبع: تجارت نیوز

به "همه عایدی های مالیاتی پیش بینی شده سال 1400 محقق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه عایدی های مالیاتی پیش بینی شده سال 1400 محقق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید