ویروس (هرپس) تبخال به طور ژنتیکی تغییر داده شد تا از آن برای کشتن سرطانی استفاده شود

به گزارش وبلاگ عکس، دانشمندان گونه ای از ویروس هرپس را به طور ژنتیکی تغییر داده اند تا به عنوان بتواند سلول های سرطانی در انسان را بکشد. یافته های یک کارآزمایی اولیه انسانی دلگرم کننده است و درمان تجربی بی خطر و مؤثر ارزیابی شده.

ویروس (هرپس) تبخال به طور ژنتیکی تغییر داده شد تا از آن برای کشتن سرطانی استفاده شود

کریستین هلن از مؤسسه تحقیقات سرطان توضیح داد: ویروس ها یکی از قدیمی ترین دشمنان بشریت هستند، همانطور که همه ما در طول همه گیری دیده ایم. اما تحقیقات تازه ما نشان می دهد که می توانیم از برخی ویژگی هایی که آن ها برای به چالش کشیدن و آلوده کردن و کشتن سلول های سرطانی، استفاده کنیم.

این ویروس های، اصطلاحا ویروس های انکولیتیک نامیده می شوند و مدت هاست پتانسیل این مهاجمان کوچک را برای استفاده به عنوان سربازان سرطان کش بررسی شده. با ظهور مهندسی ژنتیک در سال های اخیر، دانشمندان بالاخره توانستند ویروس ها را مهندسی کنند تا به جای آسیب رساندن به ما، به ما کمک کنند.

در این تحقیق تازه، دانشمندان در پی سویه ای از ویروس هرپس سیمپلکس بوده اند. ویروس اصلاح شده ژنتیکی به نام RP2 طوری مهندسی شده که فقط در سلول های سرطانی تکثیر می شود و باعث می شود که آنها اساساً باد کرده و منفجر شوند.

این ویروس به گونه ای طراحی شده است که مستقیماً به تومور ها تزریق شود و همچنین به عنوان زنگ خطر سیستم ایمنی عمل می کند و با تولید مولکول هایی که باعث ایجاد فعالیت ایمنی می شود، سلول های سرطان کش بدن را جذب می کند.

کوین هرینگتون، محققی که روی این پروژه کار می کند، گفت: مطالعه ما نشان می دهد که یک ویروس سرطان کش مهندسی شده ژنتیکی می تواند یک یا دو ضربه به تومور ها وارد کند - مستقیماً سلول های سرطانی را از درون نابود می کند و در عین حال سیستم ایمنی را علیه آن ها فرا می خواند. .

یافته های اولیه از اولین آزمایش فاز 1 که درمان آنکولیتیک را در 39 بیمار آزمایش می کرد، در یک کنفرانس پزشکی اخیر در اروپا اعلام شد. سه نفر از 9 بیمار که به تنهایی درمان ویروسی را آزمایش می کردند، شاهد کوچک شدن تومور بودند، در حالی که هفت نفر از 30 نفر به جای مانده، از مزایای درمانی را در ترکیب با سایر ایمونوتراپی بهره ند شدند.

این کارآزمایی فاز 1 اساساً بر روی تعیین ایمن بودن درمان متمرکز بود و هیچ عارضه جانبی جدی شناسایی نشد. از آنجایی که این فقط یک کارآزمایی ایمنی بود، بیمارانی که به کار گرفته شدند تعدادی از انواع سرطان های مختلف را در بر می گرفت، بنابراین کارآزمایی های آینده بهتر، مؤثرترین سرطان ها را برای این درمان مورد هدف قرار خواهند داد.

هرینگتون گفت: در کارآزمایی های بالینی در مراحل اولیه به ندرت مشاهده می شود که چنین مقدار پاسخ خوبی را ببینیم، زیرا هدف اصلی آن ها آزمایش ایمنی درمان است و بیماران مبتلا به سرطان های بسیار پیشرفته را درگیر می کنند که درمان های کنونی برای آن ها از کار افتاده است.

منبع: مؤسسه تحقیقات سرطان

منبع: یک پزشک

به "ویروس (هرپس) تبخال به طور ژنتیکی تغییر داده شد تا از آن برای کشتن سرطانی استفاده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس (هرپس) تبخال به طور ژنتیکی تغییر داده شد تا از آن برای کشتن سرطانی استفاده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید