پرداخت 90 درصد هزینه بستری بیماران به وسیله بیمه سلامت

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اندازه پرداختی بیمه سلامت در درمان بیماران کرونایی، گفت:در بخش سرپایی 70 درصد و در بخش بستری بیماران 90 درصد هزینه ها را پرداخت نموده ایم.

پرداخت 90 درصد هزینه بستری بیماران به وسیله بیمه سلامت

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ عکس، محمد ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری با اشاره به آخرین اقدامات این سازمان در تسهیل فرایند درمان بیماران کرونایی، گفت: خوشبختانه فعالیت هایی در دوران شیوع کرونا به وسیله بیمه سلامت صورت گرفته، بخش زیادی از بار اقتصادی بیماران را تأمین نموده است.

وی اضافه نمود: سازمان بیمه سلامت از افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند دعوت می نماید با مراجعه به مراکز مربوطه در دوران کرونایی خود را بیمه سلامت نمایند.

وی گفت: بعلاوه در دوران شیوع بیماری کرونا، هر بیمار کرونایی بدون پرداخت وجهی می تواند خود را بیمه سلامت کند.

ناصحی با بیان اینکه در دوران کرونا سازمان بیمه سلامت اقدامات مختلفی انجام داد، توضیح داد: تامین فرانشیز در بخش بستری بیماران کرونایی و رایگان کردن خدمات تشخیصی این بیماری از جمله اقدامات مهم بیمه سلامت در این دوران است.

وی اضافه نمود: پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم از 36 درصد به 50 درصد افزایش یافته به همین علت برای کاهش این پرداخت از جیب مردم سازمان بیمه سلامت اجازه دارد 90 درصد در بخش بستری و 70 درصد در بخش سرپایی هزینه های درمانی را به نرخ دولتی در بیمارستان ها پرداخت کند، اما مردم ما به التفاوت این هزینه ها که هر روز بیشتر می گردد، از جیب می دهند که بار مراجعات به بیمار را افزایش خواهد داد.

ناصحی گفت: اکنون بیمه سلامت قرار است هزینه های درمانی بیماری های مزمن از جمله اوتیسم، سرطان و ... را تحت پوشش قرار دهد و رایگان گردد، زیرا پرداخت هزینه های این بیماری برای مردم کمرشکن است و اکنون این لایحه به مجلس و دولت ارائه شده و در بخش اوتیسم به تصویب رسیده است.

42 میلیون نفر در پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی ادامه داد: اکنون حدود 42 میلیون نفر از جمعیت کشور در پنج صندوق تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از زمان شیوع بیماری کرونا تا تیرماه سال جاری هم حدود 513 هزار بیمار کرونا زیر چتر حمایتی بیمه سلامت در بیمارستان های خصوصی و دولتی قرار گرفتند.

به گفته وی، 440 هزار آزمایش کرونا با هزینه بیش از 78میلیارد تومان را بیمه سلامت پرداخت نموده و 9 دارویی که برای درمان این بیماری استفاده می گردد هم تحت پوشش این بیمه واقع شده است.

رئیس سازمان بیمه سلامت توضیح داد: بعلاوه دارو هایی که برای درمان قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا استفاده می گردد هم تحت پوشش بیمه سلامت واقع شده است البته در کشورمان مصرف بی رویه و نابجا از دارو را داریم که منطقی نیست.

وی اضافه نمود: سازمان بیمه سلامت هزینه فوت و عوارض ناشی از واکسن کرونا را پرداخت نمی نماید و به عهده بیمه های تجاری است.

پرداخت ماهانه 472 میلیارد تومان برای نسخه الکترونیک

ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت ماهانه 472میلیارد تومان برای نسخه الکترونیک پرداخت می نماید و خسارت های مترقبه و هزینه موسسات مختلف را پرداخت نموده است.

وی تاکید نمود: 337 هزار موسسه بهداشتی، درمانی، توانبخشی و تشخیصی را تحت پوشش داریم و در بحث طرح نظام ارجاع بیمه ای که پوشش همگانی است بخش خصوصی را هم شامل می گردد و این طرح در چهار استان پایلوت اجرایی شده و بزودی سراسری می گردد.

به گفته وی، در این طرح بیماران دارای فشارخون بالا، دیابتی و ... تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی توضیح داد: 70 درصد هزینه های درمانی و تشخیصی را با تعرفه دولتی در بخش خصوصی پرداخت می کنیم و بزودی هزینه های پارکینگی و آزمایشگاهی هم زیر چتر حمایتی ما قرار می گیرد.

ناصحی ادامه داد: نسخه الکترونیکی بیمه ها در 97 درصد استان ها اجرا می گردد و از اول دی ماه سال جاری پرداخت غیر الکترونیک از طرف موسسات به بیماران ممنوع خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پرداخت 90 درصد هزینه بستری بیماران به وسیله بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 90 درصد هزینه بستری بیماران به وسیله بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید