کارهایی که بعد از غذا خوردن باید انجام داد ا با این کارها از معده درد خلاص شوید

به گزارش وبلاگ عکس، اگر بیش از حد غذا خورده اید یا احساس سنگینی می کنید، خود را سرزنش نکنید و فقط نکات زیر را دنبال کنید. احساس گناه هیچ فایده ای ندارد.

کارهایی که بعد از غذا خوردن باید انجام داد ا با این کارها از معده درد خلاص شوید

متخصصان نکاتی را برای برطرف ناراحتی بعد از یک وعده غذایی سنگین ذکر می نمایند که به بهتر شدن هضم و حال شما یاری خواهد نمود. گاهی ممکن است بعد از مدت ها غذای مورد علاقه خود را خورده باشید و یا در یک مهمانی بزرگ در نهایت پرخوری نموده باشید. بعد از پرخوری یا خوردن یک وعده غذایی بسیار سنگین ممکن است احساس ناراحتی و نفخ در شما ایجاد کند. در چنین شرایطی، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید تا احساس آرامش کنید:

- پیاده روی سبک پس از هر وعده غذایی توصیه می گردد. معمولا متخصصان تغذیه 10 دقیقه پیاده روی سبک را بعد از غذا توصیه می نمایند. کافی است برای مدتی در اطراف قدم بزنید. این کار باعث کم شدن فشار می گردد و بعلاوه روند هضم را تسریع می نماید. می توانید به آرامی در داخل خانه یا بیرون در فضای باز قدم بزنید تا ناراحتی خود را از بین ببرید.

به یاد داشته باشید که پیاده روی بعد از غذا باید سبک باشد. هرگز بعد از خوردن غذا تند راه نروید، دوی آهسته هم ممنوع است، زیرا می تواند باعث تهوع و معده درد گردد.

- تنها مایع مجاز، آب: آب سم زدا یا دتاکس واتر می تواند به هضم و دفع سدیم اضافی مصرف شده یاری کند. بسته به سلیقه و انتخاب خود می توانید دتاکس واتر را به روش های مختلفی تهیه کنید، اما ابتدایی ترین آنها، آب لیمو است. کافی است یک فنجان آب گرم بردارید، چند قطره آب لیمو و کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید. به آن عسل یا نمک اضافه نکنید!

بعلاوه، آب را یکباره نخورید، در عوض بنشینید و به آرامی آن را بنوشید تا اثر بهتری داشته باشید.

در اینجا کار های ممنوع را برشمرده ایم پس از قلم نیاندازید که نباید دراز بکشید. حتی اگر احساس ناراحتی می کنید، فقط با سرعت کم به راه رفتن ادامه دهید. دراز کشیدن بعد از غذا می تواند باعث ترش کردن یا رفلاکس اسید گردد.

نکته مهم این است که اگر احساس گناه شما بعد از خوردن غذا زیاد و تکرار شونده است، یا تمایل دارید غذا را بالا بیاورید، با یک پزشک مشورت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

وبلاگ عکس وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کارهایی که بعد از غذا خوردن باید انجام داد ا با این کارها از معده درد خلاص شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که بعد از غذا خوردن باید انجام داد ا با این کارها از معده درد خلاص شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید