کاهش چشم گیر ذخیره آب در پشت سدهای کشور

به گزارش وبلاگ عکس، مجدی زاده گفت: با توجه به کاهش مقدار بارش در مهر ماه سال جاری آب ذخیره پشت سدهای کشور به 350 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

کاهش چشم گیر ذخیره آب در پشت سدهای کشور

مجدی زاده گفت: مشترکان براساس الگوی مصرف تعریف شده اگر بیش از الگوی آب مصرف نمایند به عنوان مشترکان بد مصرف شناخته می شویم و براساس قبوض به آنها اعلام می گردد.

به گفته معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آب های تهران، آب مشترکان بد مصرف به تناسب مدت زمانی که از قبل اعلام می گردد قطع می گردد.

او به شرایط کم آبی و کاهش ذخیره آب پشت سدها اشاره نمود و گفت: سال جاری سومین سال خشکسالی است که در آن قرار داریم آمار بارش ها نشان می دهد که مهرماه سال 99 136 میلی متر و سال گذشته 12 میلی متر بارش داشتیم اما مهر ماه سال جاری هیچ بارندگی نداشته ایم.

مجدی زاده می گوید: این کاهش بارندگی منجر به کاهش آب پشت سدها شد . در سال 99 ذخیره پشت سدها 730 میلیون مترمکعب بود که سال گذشته به 430 میلیون میلیون متر مکعب و امروز به 350 میلیون متر مکعب رسیده است.

معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آب های تهران بعلاوه گفت: متاسفانه در حال حاضر مصرف آب تهران به 41 هزار لیتر بر ثانیه رسیده است که شرایط نرمالی نیست. و باید در مصرف آب در زمان استحمام و شستشوی لباس و ظرف اقدامات لازم را انجام داد.

وبلاگ عکس مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش چشم گیر ذخیره آب در پشت سدهای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشم گیر ذخیره آب در پشت سدهای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید