کره شمالی سفر کیم به روسیه را تائید کرد

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به طور رسمی تایید کرد که رهبر این کشور به دعوت رئیس جمهوری روسیه به مسکو می رود.

کره شمالی سفر کیم به روسیه را تائید کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی سفر قریب الوقوع کیم جونگ اون رهبر این کشور به روسیه را تائید کرد.

پس از دعوت رسمی مسکو از کیم، کره شمالی تاکنون پاسخی به این درخواست نداده بود و رسانه در این باره حدس می کردند.

اما خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) رسما این موضوع را تائید کرد و گفت کیم به زودی به مسکو می رود اما زمان دقیقا این سفر را تعیین نکرد.

پیشتر دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم تا سرانجام ماه آوریل (10 اردیبهشت ماه) ملاقات می نمایند.

با توجه به اینکه پوتین برای شرکت در یک نشست بین المللی از روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) در پکن باشد، ناظران معتقدند که سفر احتمالی کیم به روسیه ممکن است پیش از تاریخ مذکور صورت گیرد.

ناظران همچنین می گویند کیم خواهان تعمیق روابط با پوتین است و رئیس جمهوری روسیه می خواهد مسکو در مذاکرات عاری سازی هسته ای کره شمالی نقش بیشتری را ایفا نماید.

در صورتی که سفر رهبر کره شمالی به روسیه تحقق یابد این نخستین سفر کیم به این کشور خواهد بود.

آدینه گذشته رسانه های روسیه خبر دادند که رهبر کره شمالی در نامه ای به پوتین از وی خواسته است در راستای برقراری صلح در شبه جزیره کره به این کشور یاری کند.

مسکو بیش از شش ماه است که از آمادگی خود برای میزبانی از کیم خبر داده است و رئیس شورای فدراسیون روسیه پیشتر پس از سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی از نامه رسمی پوتین به کیم برای سفر به مسکو پرده برداشت.

حدس ها برای ملاقات دو مقام ادامه داشت که خبر رسید واشنگتن پس از اطمینان از حتمی شدن ملاقات سران روسیه و کره شمالی، استفان بایگون نماینده ویژه خود در مساله کره شمالی و فیونا هیل دستیار ترامپ را طی چند روز گذشته راهی روسیه نموده است.

به نظر می رسد ماموریت بایگون در مسکو این بود که راهی برای آنچه کوشش واشنگتن بر خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ عنوان شده با حمایت کرملین پیدا کند.

هشتم اسفند ماه سال 97 ترامپ با هدف سرانجام دادن به بحران کره شمالی با کیم جونگ اون رهبر این کشور در هانوی پایتخت ویتنام ملاقات و گفت وگو کرد، ملاقاتی که برخلاف انتظارها خیلی زود سرانجام یافت و حتی بیانیه ای نیز در پی نداشت.

مذاکرات دو طرف به دلیل اصرار ترامپ برای تحویل سلاح هسته ای کره شمالی و خلع سلاح هسته ای کامل این کشور به شکست انجامید.

ترامپ در آخرین ملاقات خود با کیم بر بسته شدن همه سایت های هسته ای کره شمالی اصرار کرد درحالی که رهبر کره شمالی فقط با تعطیلی یک مرکز تحقیقات هسته ای موافق بود.

همچنین گفته شد نابودی راکتور هسته ای یونگ بیون و ارایه جدول زمانی برنامه خلع سلاح هسته ای کره شمالی از مهمترین خواسته های ترامپ از کیم بود و در عوض کره شمالی نیز خواهان اعلام سرانجام جنگ 1950 - 53 دو کره، لغو تحریم ها و تعلیق رزمایش های مشترک نظامی کره جنوبی و آمریکا شد.

منبع: انتخاب

به "کره شمالی سفر کیم به روسیه را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی سفر کیم به روسیه را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید