کشورهای حاشیه خلیج فارس ابرها را با استفاده از فناوری نانو بارور می نمایند

به گزارش وبلاگ عکس، امارات آزمایش های خود در زمینه بارور کردن ابر ها را با استفاده از فناوری نانو شروع نموده است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس ابرها را با استفاده از فناوری نانو بارور می نمایند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ عکس، امارات متحده عربی روشی مبتنی بر فناوری نانو را برای بارور کردن ابر ها مورد آزمایش قرار داده است. در این روش نوعی نانومواد روی ابر ها اسپری می گردد تا معین گردد که آیا این نانومواد از ترکیبات رایج برای بارور کردن ابر ها موثرتر است یا خیر. این پروژه در قالب برنامه تحقیقاتی تقویت بارورسازی ابر ها صورت گرفته است.

در این پروژه، ابزار ویژه ای برای تزریق روی هواپیما در فرودگاه العین نصب شده و به صورت آزمایشی ابر های منطقه شرق و شمال امارات با استفاده از تزریق این نانومواد باردار شدند.

این مواد نوعی کامپوزیت است که می تواند متراکم شدن ابر ها را تقویت کند و با استفاده از منور به درون ابر ها تزریق می گردد.

در طول 5 سال گذشته امارات میلیو ن ها دلار روی افزایش باروری ابر ها سرمایه گذاری نموده و تحقیقات بسیاری در این حوزه انجام داده است. این کشور طی بیست سال گذشته ماموریت های باروری ابر ها را انجام داده و تنها در سال 2017 بیش از 240 پرواز برای این کار در امارات صورت گرفته است.

لیندا زو از محققان دانشگاه خلیفه که یکی از سه برنده اولین برنامه حمایتی مربوط به پروژه باروری ابر ها در امارات است می گوید که این تیم تحقیقاتی به نتایج این آزمایش امیدوار است. به اعتقاد وی فناوری نانو فرصت های تازه ای برای مهندسی ذرات به منظور بارور کردن ابر ها ایجاد نموده است که می تواند باروری ابر ها را با کارایی بالاتر انجام دهد.

تا پیش از این، بلور های نمک برای این کار استفاده می شد، اما این گروه معتقدند که نانومواد توانایی بیشتری برای متراکم کردن ابر ها داشته و موجب رشد قطرات آب می گردد. این گروه منتظر نتایج هستند تا معین گردد که چقدر این ایده به واقعیت نزدیک است.

مرکز ملی مترولوژی پیش از این اعلام نموده بود که باروری با این روش در آسمان پاک منجر به افزایش 30 تا 35 درصدی بارش می گردد، اما در هوای خاکی این رقم 15 درصد است. با توجه به هوای خاکی امارت این گروه احتمال افزایش 15 درصدی در بارش را می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کشورهای حاشیه خلیج فارس ابرها را با استفاده از فناوری نانو بارور می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای حاشیه خلیج فارس ابرها را با استفاده از فناوری نانو بارور می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید