شروع نشست وزیران خارجه ایران و 1

به گزارش وبلاگ عکس، نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در محل سازمان ملل و در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شروع به کار کرد.

شروع نشست وزیران خارجه ایران و 1

ایسنا نوشت: نشست فوق العاده وزیران خارجه ایران و 1+4 صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در اتاق مشورتی شورای امنیت سازمان ملل شروع شد.

وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به همراه فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه معاونان وزیران خارجه در این نشت حضور دارند.

این نشست در حالی برگزار می گردد که ایران در سومین گام خود در راستای کاهش تعهدات برجامی اش گازدهی به سانتریفیوژهای نسل جدید خود را در سطح تحقیق و توسعه در 16 شهریور شروع نموده است.

سانتریفیوژهای جدید چند برابر سانتریفیوژهای فعلی ظرفیت دارند که سانتریفیوژ IR6s یکی از آنها است. هم چنین راه اندازی زنجیره 20 تایی IR4 و IR6 نیز اجرا شده است. علاوه بر این گازدهی زنجیره 10 تایی سانتریفیوژهای IR5s در خاتمه مهلت گام سوم انجام می گردد.

گام سوم کاهش تعهدات هسته ای ایران پس از آن انجام شد که مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی با موضوع فرانسه برای رسیدن به توافقی که بتواند در آن فروش نفت ایران و دریافت پول های حاصل از فروش آن به دست ایران برسد بی نتیجه ماند

کوشش های فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در حالی که رییس جمهور روحانی نیز در نیویورک به سر می برد ادامه داشت اما این کشورها به جای پرداختن به اجرای تعهداتشان یا کوشش برای وادار کردن آمریکا به اجرای معافیت های نفتی و اقتصادی تنها بر روی ملاقات رییسان جمهور ایران و آمریکا متمرکز شدند. این در حالی است که مقامات کشورمان هرگونه ملاقات دو جانبه با رییس جمهور آمریکا را رد نموده و ملاقات در چارچوب برجام را منوط به لغو تمامی تحریم ها علیه ایران اعلام کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شروع نشست وزیران خارجه ایران و 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نشست وزیران خارجه ایران و 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید