اصلاح معضلات فرهنگی با تامین بودجه مورد احتیاج امکان پذیر است

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران/خراسان شمالی سه نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بجنورد در چهارمین روز از برگزاری مناظرات انتخاباتی در دانشگاه بجنورد با یکدیگر به مناظره پرداختند.

اصلاح معضلات فرهنگی با تامین بودجه مورد احتیاج امکان پذیر است

محمد ضمیریان یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این مناظره انتخاباتی در مورد معضلات فرهنگی، گفت: تامین نکردن بودجه مورد احتیاج جزء بزرگترین معضل ما در بحث فرهنگی جامعه است، اما مهم تر از آن ضعف نظام آموزش و پرورش است که به نظر من مقصر اصلی آن سازمان برنامه و بودجه است.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه یک اختلاف کلان بین رشته های دانشگاهی وجود دارد، که با توجه به آمار، این اختلاف در کشور ما بیش از 10 برابر و در کشور های توسعه یافته کم تر از یک و نیم برابر است.

ضمیریان توضیح داد: از جمله این اختلافات نگاه اقتصادی به رشته ها است که در صورت بر طرف کردن آن دیگر نخبگان دانش آموزی ما به خاطر پول و در آمد رشته را انتخاب نخواهند کرد و با علاقه تصمیم می گیرند.

تنوع گسترده مدارس یک معضل است

کوروش ارزمانی، یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ادامه این مناظره، در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تحقق عدالت آموزشی دارید و آیا با مدارس تیزهوشان موافقید؟ گفت: در حوزه آموزش اعم از مقطع علوم پایه و تحصیلات تکمیلی دچار آشفتگی هستیم که علت آن تنوع گسترده مدارس است که گریبان گیر نظام آموزشی کشور شده است.

وی اضافه کرد: جدا کردن تعدادی از نخبگان و فرهیختگان جوان، نوجوان و کودک ما در محیط آموزش و قرار دادن آن ها در یک محیط خاص به عنوان تیزهوشان، نمونه دولتی و ساختار های مشابه، خارج کردن و ضعف غیرقابل جبران مدارس دولتی را در پی دارد.

مخاطب شناسی اولویت اصلی برای سامان بخشیدن نهادهای فرهنگی کشور

وحید نوعی باهوش، یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ادامه این مناظره، در مورد سامان بخشی نهاد های فرهنگی کشور گفت: اگر به عنوان بخش نظارتی بخواهیم برای حوزه فرهنگ صحبت کنیم به طور قطع به بن بست خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: به نظر من در هر حوزه ای از جمله حوزه فرهنگی، اگر مخاطب شناسی و آنالیز فنی و مهندسی به درستی در دستور کار قرار بگیرد دیگر شاهد بن بستی نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اصلاح معضلات فرهنگی با تامین بودجه مورد احتیاج امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح معضلات فرهنگی با تامین بودجه مورد احتیاج امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید