بومی سازی محصولی راهبردی در حفاری دکل های نفتی

به گزارش وبلاگ عکس، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی پترو پدم از ساخت نوعی پمپ رفت و برگشتی مخصوص انتقال گل حفاری در دکل های نفتی خبر داد.

بومی سازی محصولی راهبردی در حفاری دکل های نفتی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عکس، امیر الماسی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی پترو پدم با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت پمپ های پیستونی رفت و برگشتی است، گفت: این محصول در صنعت حفاری و معادن مورد استفاده قرار می گیرد و بخش عظیمی از آن بومی سازی شده است.

نیاز صنعت حفاری و معادن

پمپ های پیستونی رفت و برگشتی ساخت داخل مخصوص انتقال گل حفاری در دکل های نفتی است که در صنعت حفاری و معادن کاربرد دارد.

مهم ترین مزیت این محصول نسبت به رقبای خارجی کمتر بودن قیمت و همچنین تأمین قطعات یدکی به موقع است، این محصول به مقدار 95 درصد بومی سازی شده است.

ارزش و اهمیت این محصول به علت استفاده آن در صنعت بالادستی، بسیار بالا بوده و تا به امروز توانسته صرفه جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد، ولی اگر واردات این محصول از خارج محدود شود می توان به مقدار زیادی از خروج ارز جلوگیری کرد و همچنین اشتغال زایی خوبی نیز داشت.

قیمت پایین تر نسبت به رقبای خارجی

نمونه های آمریکایی و چینی بسیار زیادی از این پمپ در صنعت حفاری وجود دارد، اما قیمت داخلی این محصول به مقدار 20 تا 25 درصد کمتر از نمونه های خارجی است. این شرکت همچنین محصولات دیگری از قبیل پمپ های سانتریفیوژ و اسکرو پمپ نیز طراحی و ساخته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی پترو پدم با بیان این که این شرکت جهت ساخت پمپ های پیستونی رفت و برگشتی هزینه های زیادی صرف کرده است، افزود: واردات بی رویه به این شرکت و صنعت حفاری لطمه می زند، به همین علت از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می خواهیم در متقاعد ساختن مشتریان برای خرید محصول داخلی کمک برساند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بومی سازی محصولی راهبردی در حفاری دکل های نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی محصولی راهبردی در حفاری دکل های نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید