خبرنگاران به پاکستان برای بازپرداخت بدهی های خارجی فرصت داده شد

به گزارش وبلاگ عکس، اسلام آباد - خبرنگاران - دولت پاکستان برای بازپرداخت بدهی های خارجی خود که حجم آن بیش از 12 میلیارد دلار برآورد شده است، توانست از صندوق بین المللی پول فرصت یکساله دریافت کند.

خبرنگاران به پاکستان برای بازپرداخت بدهی های خارجی فرصت داده شد

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه گزارش دادند: پس از نشست روز گذشته وزیران دارایی گروه 20 و موافقت اعضای آن با تعویق بازپرداخت وام کشورهای درحال توسعه، پاکستان نیز مشمول این طرح شده و براساس اعلام صندوق بین المللی پول، مدت زمان پرداخت بدهی های این کشور برای یک سال آینده تمدید شد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز امروز طی گفت وگو با رسانه های داخلی گفت: پدیده همه گیر کرونا باعث مسائل جدی مالی برای کشورهای درحال توسعه شده است.

شاه محمود قریشی ضمن تایید به تعویق افتادن بازپرداخت وام های خارجی پاکستان برای سال آینده، اضافه نمود: طرح تعویق بازپرداخت بدهی های خارجی از 12 اردیبهشت (1 می 2020) به اجرا درمی آید.

براساس این طرح، تعلیق بازپرداخت وام های خارجی تا دسامبر 2020 برقرار می ماند و ازسرگیری این فرآیند تا قبل از ژوئن سال 2022 صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه نمود: پاکستان انتظار دارد در چارچوب اخذ وام، تسهیلات بیشتری از صندوق بین المللی پول دریافت کند. اشاره وزیر امور خارجه پاکستان به درخواست این کشور برای دریافت وام 1.4 میلیارد دلاری است که هم اکنون توسط صندوق بین المللی پول در دست بررسی است.

دولت پاکستان که این روزها تداوم پرداخت بدهی های خارجی را موجب سخت شدن مبارزه با شیوع کرونا می داند، موضوع نرمش و تسهیل فوری درخصوص پرداخت این بدهی ها را با بسکمک از کشورهای منطقه و جهان از جمله چین، کشورهای عربی و سران اروپایی از جمله آلمان و انگلیس بیان نمود و امیدوار است که کشورهای توسعه یافته، کمک به کشورهای فقیر برای غلبه بر ویروس کووید-19 را مدیریت کنند.

منابع خبری به نقل از گزارش صندوق بین المللی پول گفتند: میزان بازپرداخت وام های خارجی پاکستان 12.7 میلیارد دلار است که براساس چارچوب مقرر باید تا سال مالی 2021 پرداخت شود.

پاکستان هفته های اخیر کمک 52 میلیون دلاری از بانک توسعه آسیا و بسته مالی 200 میلیون دلاری بانک جهانی را برای مهار کرونا دریافت کرد.

پاکستان بشدت از شیوع گستره ویروس کرونا نگران است. شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در این کشور از 6 هزار و 200 نفر عبور کرده و تا به امروز 113 پاکستانی نیز جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران به پاکستان برای بازپرداخت بدهی های خارجی فرصت داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران به پاکستان برای بازپرداخت بدهی های خارجی فرصت داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید