خبرنگاران جانسون مقررات منع آمد و شد را به اجرا گذاشت

به گزارش وبلاگ عکس، لندن- خبرنگاران- نخست وزیر انگلیس بامداد سه شنبه (5 فروردین 1399) با اعلام شرایط اضطراری از مردم این کشور خواست تا در راستای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

خبرنگاران جانسون مقررات منع آمد و شد را به اجرا گذاشت

بوریس جانسون در سخنانی که از رسانه های گروهی پخش شد توضیح داد که افراد تنها در شرایط اضطراری قادر به خروج از خانه هستند.

او گفت؛ تمام فروشگاه ها به غیر از خوراکی فروشی و داروخانه ها بلافاصله تعطیل می شوند، دیدار با دوستان ممنوع و تنها یک شکل از ورزش در روز در فضای آزاد مجاز است.

نخست وزیر انگلیس همچنین بیان کرد که تردد به محل کار تنها در شرایط اضطرار و اگر امکان کار از خانه وجود نداشته باشد امکان پذیر است.

جانسون هشدار داد اگر مردم از دستورالعمل های دولت پیروی ننمایند، پلیس اختیار ویژه ای خواهد داشت تا مطابق با قانون عمل نموده و متخلفان را جریمه و گردهمایی ها را متفرق کند.

وی اضافه نمود که برای مطابقت با دستورالعمل های دولت، تمام فروشگاه های غیر ضروری شامل پوشاک، کالاهای الکترونیکی، کتابخانه ها، زمینهای بازی، سالن های بدن سازی و مکان های عبادی بلافاصله تعطیل خواهند شد.

به گفته او، تمام گردهمایی ها و مراسم بیشتر از دو نفر، به غیر از مراسم خاکسپاری متوقف خواهد شد.

جانسون همچنین بیان کرد پارک ها برای ورزش بازخواهند ماند اما با گردهمایی ها برخورد می گردد.

او با بیان اینکه هیچ نخست وزیری خواستار اجرای سیاست های سختگیرانه در کشور نیست اضافه نمود که از پیامدهای منفی این تصمیم اگاه است. نخست وزیر انگلیس بر همین اساس بیان کرد که این دستورالعمل را سه هفته دیگر مورد تجدید نظر قرار داده و اگر شرایط اجازه داد، مقررات را کاهش خواهد داد.

او دیروز اولتیماتوم داده بود که اگر توصیه های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نگردد، ناگزیر دستور قرنطینه خانگی را صادر می نماید. وی اضافه نمود: آنهایی که تصور می نمایند در برابر کرونا آسیب پذیر نیستند ممکن است ناقل ویروس به دیگران باشند. پس ضروری است که توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید و از آن ها تبعیت کنید.

وی هشدار داد که اگر تا 24 ساعت آینده اوضاع بحرانی تر گردد، ناگزیر از سیاست سایر کشورهای اروپایی تبعیت می نماید.

پیش از این وزیر امورخارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه ای از تمام اتباع این کشور که به خارج سفر نموده اند خواست تا بلافاصله به کشور بازگردند.

دومینیک راب اضافه نمود: ما قویا از مسافران انگلیسی که به خارج سفر نموده اند می خواهیم تا زمانی که پروازهای تجاری برقرار است به کشور بازگردند.

وی با بیان اینکه بیشتر خطوط هواپیمایی در سراسر دنیا پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورده و فرودگاه ها بدون اطلاع قبلی در حال بسته شدن هستند، توضیح داد: اگر خارج از کشور هستید، زمان برای بازگشت به کشور اکنون است که هنوز قادر به این کار هستید.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روی شیب صعودی واقع شده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابر این خبر بالغ بر 6 هزار و 650 نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا شده و و 335 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جانسون مقررات منع آمد و شد را به اجرا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جانسون مقررات منع آمد و شد را به اجرا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید