خبرنگاران حجم آلاینده ها در هوای مشهد کاسته شد

به گزارش وبلاگ عکس، مشهد- خبرنگاران- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حجم آلاینده ها در هوای کلانشهر مشهد روز جمعه نسبت به سه روز گذشته کاسته شده است.

خبرنگاران حجم آلاینده ها در هوای مشهد کاسته شد

تورج همتی در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ عکس افزود: پس از سه روز آلودگی مداوم هوای مشهد هم اکنون شاخص کیفیت هوای این کلانشهر با 98 ای.کیو.آی نشانگر شرایط سالم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، امامیه، خیام جنوبی، صدف، وحدت، لشکر، ماشین ابزار و طرق مشهد در شرایط هشدار و ناسالم قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در 15 منطقه دیگر مشهد در شرایط هشدار و ناسالم برای گروههای حساس گزارش شده است.

وی افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری نقش موثر خود را در بهبود شرایط هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی نشانگر شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حجم آلاینده ها در هوای مشهد کاسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حجم آلاینده ها در هوای مشهد کاسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید