خبرنگاران حریرچی: مردم با رعایت شیوه نامه ها حماسه آفریدند

به گزارش وبلاگ عکس، تهران- خبرنگاران- معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه آنچه بعد از آغاز تعطیلی های دو هفته ای شاهد آن هستیم این است که مردم با رعایت پروتکل ها و کاهش ترددها حماسه آفریدند، گفت: موفقیت ما در تعطیلات کرونایی در گرو همکاری مردم است و اگر آنها همکاری نکنند، خیلی از این اتفاق های مثبت حاصل نمی شود.

خبرنگاران حریرچی: مردم با رعایت شیوه نامه ها حماسه آفریدند

به گزارش خبرنگار وبلاگ عکس، ایرج حریرچی چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح شرایط کشور در پایان پنجمین روز از تعطیلات کرونایی و ارزیابی موفقیت های این طرح پرداخت و اضافه کرد: مردم بدانند که باید رعایت پروتکل ها و کاهش ترددها ادامه دار باشد و این رعایت ها به داخل خانه هم کشیده شود.

او در ادامه با تاکید براینکه هم اکنون خطرناک ترین نگرانی ما از شیوع کرونا، تجمعات خانوادگی و دورهمی های خانواده ها است، گفت: تجمع در فضای بسته نیز بزرگترین نگرانی کرونایی ماست همچنین حمل و نقل عمومی هم راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان اجرای محدودیت ها در مراکز اداری بیش از 94 درصد است، اضافه کرد: در حال حاضر با اجرای طرح جدید تردد خودروها هم کاهش داشته و حتی تصادفات منجر به فوت هم کاهشی شده است.

حریرچی ادامه داد: هدف گیری ما از اجرای طرح جدید کاهش 30 درصدی موارد بستری و 10 درصدی مرگ و میر برای یک ماه آینده است که امیدواریم به اهداف خودمان برسیم.

معاون کل وزیر بهداشت همچنین به اعمال محدودیت های کرونایی در 89 شهرستان قرمز قبل از آغاز تعطیلی های دو هفته ای در کشور اشاره کرد و اضافه کرد: در این تعداد از شهرستان ها که با تعطیلی مشاغل رده های دو، سه و چهار همراه بود، 69 شهرستان با رعایت پروتکل ها، از شرایط قرمز خارج شدند و این یک موفقیت بزرگ است البته این به معنای آسان پنداری نیست.

حریرچی در ادامه به نگرانی از آغاز فصل سرما در مناطق گرراستا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زمستان مناطق گرراستا هنوز آغاز نشده و ما نگران هستیم که بیماری با آغاز فصل سرما در این مناطق با آغاز به کار فعالیت دستگاه های گرمایشی و بسته شدن درها اوج بگیرد.

وی با تاکید براینکه امسال حتما در فضاهای سربسته حتی المقدور یک پنجره باز باشد تا تهویه هوا به خوبی صورت بگیرد، اضافه کرد: همچنین رفتارهای بهداشتی ما نباید فراموش شود تا بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه به موضوع واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: واکسن کرونا از سه راستا دنبال می شود، تولید ایرانی، خرید از دیگر کشورها و همچنین راستا سوم تولید مشترک با دیگر کشورها در دستور کار واقع شده است.

وی با اشاره به موفقیت های شرکت های دانش بنیان در تولید واکسن، اضافه کرد: کمیته اخلاق استفاده انسانی واکسن ایرانی کرونا را تایید کرده است.

حریرچی درباره توزیع واکسن کرونا نیز گفت: افراد مسن، کادر بهداشت و افرادی که بیماری خاصی دارند در اولویت نخست ارائه واکسن هستند.

معاون کل وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: مردم انتظار دارند تا بر اساس اصول علمی و عدالت محور واکسن توزیع شود، اولویت بندی های شفاف و روشنی را برای این کار انجام خواهیم داد و هیچ کسی در دریافت واکسن شهروندتر و درجه یک و دو نخواهد بود و لذا با محورهای علمی واکسن توزیع خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حریرچی: مردم با رعایت شیوه نامه ها حماسه آفریدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حریرچی: مردم با رعایت شیوه نامه ها حماسه آفریدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید