سهم 40 تا 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 3 سال آینده

به گزارش وبلاگ عکس، دکترمحمدمهدی کاظمی بیان نمود: در کنکور سال آینده صرفا 40 درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می گردد، در سال 1403 سهم سوابق تحصیلی 50 درصد از پایه دوازدهم و یازدهم خواهد بود و از کنکور 1404 مقدار 60 درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور 40 درصد می گردد.

سهم 40 تا 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 3 سال آینده

به گزارش ایسنا، معاون آموزش مبه وسیلهه وزارت آموزش و پرورش گفت: شامگاه 24 بهمن ماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان اظهار کرد: دوره مبه وسیلهه اول دوره بسیار مهمی است، زیرا تثبیت شخصیت و هویت دانش آموزان قراراست شکل بگیرد و استعداد و علاقه دانش آموزان شناسائی و برای انتخاب رشته برنامه ریزی گردد لذا توجه ویژه ای به این موضوع داریم.

وی اضافه کرد: راهنمایی تحصیلی از این منظر که به آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان ارتباط دارد و در توسعه و پیشرفت صنعتی، علمی و مالی کشور موثر است، باید سعی کنیم این استعداد ها را به درستی شناسایی و از نقش معلمان در این زمینه استفاده کنیم و بتوجه به مهارت آموزی را دنبال می کنیم تا دانش آموزان انتخاب مناسبتر داشته باشند.

کاظمی اعلام کرد: براساس سند تحول بنیادین، دانش آموزان در انتها هر دوره تحصیلی باید مهارتی کسب کنند تا زمینه معاش حلال را برای خود فراهم کنند و دنبال هستیم دانش آموزان آگاهانه انتخاب کنند و توجه به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای ویژه است و بیش از دو درصد سهم رشته های کار و دانش و فنی و حررفه ای در سال گذشته در کشور افزایش یافت و در شاخه نظری نیز توسعه متوازن را داشتیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ما در آموزش های فنی و حرفه ای نگاه تمدنی است، گفت: جنبه تربیت نیروی کار در دین ما نیز کار مورد تاکید قرار گرفته و باید به فرهنگ کار بیشتر توجه کنیم و این احتیاج کشور است و باید در رسانه و فراوریات هنری و فیلم ها به فرهنگ کار پرداخته گردد.

وی با اشاره به ایجاد هنرستان های جوار کارخانه مطرح کرد: در این برنامه، کارخانه نیروی انسانی مورداحتیاج خود را تربیت می نماید و اشتغال پذیری بیشتر می گردد و در رشته کشاورزی به عنوان یک احتیاج ضروری در راستای امنیت غذایی، طرح شهید باقری را با هدف اینکه بتوانیم در هر شهرستان یک هنرستان کشاورزی داشته باشیم، دنبال می کنیم.

کاظمی در ادامه درباره کنکور اظهار کرد: طی این سال ها کنکور لطمه زیادی به دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت کشور وارد کردهاست. کنکور یک سیستم ارزشیابی است و در کل نظام آموزشی تاثیر می گذارد و انحراف در ماموریت آموزشی ایجاد نموده و ما را به سمت حافظه محوری برد.

معاون آموزش مبه وسیلهه وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: براساس تصمیماتی که در کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، قرار شد سهم کنکور در پذیرش کمتر و توجه به امتحانات و کلاس و محتوای درسی اتفاق بیفتد و سابقه تحصیلی مد نظر قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در کنکور سال آینده صرفا 40 درصد سابقه تحصیلی فقط در پایه دوازدهم لحاظ می گردد، در سال 1403 سهم سوابق تحصیلی 50 درصد از پایه دوازدهم و یازدهم و از کنکور 1404 مقدار 60 درصد سابقه تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم لحاظ و سهم کنکور 40 درصد می گردد؛ آن وقت این موضوع به عدالت آموزشی نزدیک تر شده و باید توجه دانش آموزان به کتاب درسی باشد و می تواند به کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی بیشتر یاری کند.

کاظمی در ادامه درباره مطالبات طرح تثبیت یادگیری اعلام کرد: با پیگیری های وزیر، تا انتها سال تخصیص منابع صورت می گیرد و امیدواریم بتوانیم مطالبات همکاران را در این بخش پرداخت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو در رشته کار و فناوری اظهار کرد: باید برای جبران کمبود نیرو در این بخش اقدام می شد و به وسیله ماده 28 نسبت به جذب نیرو اقدام شد، اما محدود بود؛ سال جاری برای رشته کار و فناوری در دانشگاه فرهنگیان سرفصل مصوب شد و یک رشته نو برای اولین بار در کنکور 1401 پذیرش دانشجو داشتیم که نسبت به جذب این نیرو ها اقدام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فعالیت پژوهش سرا های دانش آموزی گفت: این مکان ها در جهت تقویت روحیه پژوهشی و زمینه بروز خلاقیت دانش آموزان است و در این راستا سال جاری جشنواره علمی پژوهشی کشور را داشتیم و یک میلیون و 700 هزار دانش آموز در آن شرکت کردند و نهایتا 700 دانش آموز برتر انتخاب شدند و با این نگاه به علم، پژوهش و نوآوری نگاه می کنیم و برخی از آثار خلق شده دانش آموزان، به وسیله برخی از شرکت های دانش بنیان در مسیر فراوری قرار گرفته است.

کاظمی توضیح داد: باید نظام آموزشی و پژهوش سرا ها را به سمت کارآفرینی ببریم تا دانش آموزان بتوانند پژوهش را به محصول تبدیل و ارزش آفرینی کرده و برای برطرف احتیاج های کشور و پیشرفت مالی خودشان و کشور کوشش کنند و در این راستا فراوریات بسیاری در هنرستان های کشور داریم و طرح آموزش همراه با فراوری را داریم و در قالب آن دنبال این هستیم دانش آموزان را از اکنون با کسب و کار آشنا کنیم.

منبع: فرارو

به "سهم 40 تا 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 3 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 40 تا 60 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 3 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید