معیشت و اقتصاد دغدغه زنان کردستانی است

به گزارش وبلاگ عکس، آژیر گفت: مسائل مالی و معیشتی دغدغه زنان استان است که نشان از توسعه نیافتگی و عدم رشد مالی بانوان دارد.

معیشت و اقتصاد دغدغه زنان کردستانی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ عکس از سنندج، لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان عصر پنج شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده کردستان که با حضور جمعی از اعضای فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار گردید، گفت: براساس سند ارتقای شرایط زنان و خانواده استان، هفت مشکل در اولویت اول حوزه زنان واقع شده است که اقتصاد و معیشت، طلاق، سواد و آموزش، سلامت، آسیب های اجتماعی، ضعف بستر های مشارکت سیاسی و مدنی و عدم تقویت صندلی زنان در سازمان های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی، این موارد هستند.

او اضافه کرد: نرخ باسوادی زنان استان، از سال های 1365 تا 1395 در مقایسه با میانگین کشوری پایین تر بوده است، بنابراین امر سواد و آموزش بانوان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان ادامه داد: کمبود فضای کافی برای فعالیت ورزشی و فرهنگی بانوان، افزایش خشونت علیه زنان، افسردگی و کمبود حمایت های موثر از گروه های آسیب دیده از دیگر مسائل و مسائل بخش بانوان است.

آژیر، ضعف بستر های مشارکت سیاسی و مدنی را از دیگر مسائل این حوزه برشمرد و اضافه کرد: تعداد اندکی از زنان ما در حوزه سیاستگذاری و تصمیم گیری حضور دارند و ما بعلاوه ردیف بودجه مشخصی را برای برنامه های زنان و خانواده نداریم.

او با اشاره به عدم تقویت صندلی زنان در سازمان های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی، یادآور شد: ما در زمینه سمن ها رشد خوبی داشتیم، اما نسبت به میانگین کشوری هنوز پایین است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معیشت و اقتصاد دغدغه زنان کردستانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معیشت و اقتصاد دغدغه زنان کردستانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید