وزیر میراث فرهنگی از منطقه توریستی گنجنامه و آبشار و کتیبه های باستانی آن بازدید کرد

به گزارش وبلاگ عکس، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، وزیر میراث فرهنگی از منطقه توریستی گنجنامه و آبشار و کتیبه های باستانی آن بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی از منطقه توریستی گنجنامه و آبشار و کتیبه های باستانی آن بازدید کرد

سید عزت الله ضرغامی در سفر هیات دولت به استان همدان بیان نمود: با توجه به اطلاعاتی که راهنمایان گردشگری از کتیبه های گنجنامه می دهند، این اثر دارای ظرافت های قابل تأملی است.

وی ادامه داد: خشایارشاه پسر داریوش عین کتیبه های پدر خود را اجرا نموده که پایین تر از کتیبه داریوش قرار گرفته است که به نظر می رسد به علت رابطه احترام به پدر بوده است و این می تواند به عنوان یک سند مورد توجه باشد.

ضرغامی اضافه نمود: مشابهت متن هر دو کتیبه در دو دوره و به سه زبان نشان می دهد نیاکان ما بین المللی فکر می کردند، چرا که در آن دوران نیمی از جهان در اختیار ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در متن کتیبه ها به شادی اشاره شده، اضافه نمود: اشاعه شادی در جامعه موضوعی است که بارها به آن تاکید نموده ایم و جامعه امروزی به آن نیازمند است .

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با نگهداری کتیبه های گنجنامه بیان نمود: برای جلوگیری از فرسایش این آثار باید تدابیری اندیشیده گردد تا از آسیب به آنها جلوگیری بعمل آید.

ضرغامی در ادامه به طبیعت زیبا، آب و هوای دلپذیر و غنای فرهنگی و تاریخی همدان اشاره نمود و گفت: این استان به علت فاصله مسافتی کوتاه با مرکز می تواند یکی از مقاصد گردشگری مرکز نشینان باشد.

منبع: همگردی

به "وزیر میراث فرهنگی از منطقه توریستی گنجنامه و آبشار و کتیبه های باستانی آن بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر میراث فرهنگی از منطقه توریستی گنجنامه و آبشار و کتیبه های باستانی آن بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید