پیغام حسین پاکدل برای کارگردان خاتون: حیرت زده مان کردی!

به گزارش وبلاگ عکس، آخرین خبر/ حسین پاکدل کارگردانی تینا پاکروان را برای سریال خاتون ستایش کرد و نوشت:

پیغام حسین پاکدل برای کارگردان خاتون: حیرت زده مان کردی!

هنرمند وارسته، تینا پاکروان عزیز

دوست مشترکمان زنده یاد حسین پناهی شعر کوتاهی دارد که بی شک بر توان و اراده تو مصداق دارد و آن این که:

و رسالت من این خواهد بود تا دو استکان چای داغ را از میان دویست جنگ خونین به سلامت بگذرانم تا در شبی بارانی آن ها را با خدای خویش، چشم در چشم هم نوش کنیم.

تو با اثر درخشانتخاتون حیرت زدمان کردی! الحق، دو استکان چایت گوارای وجود که این گونه داغ از میان دوهزار جنگ پیدا و ناپیدا گذراندی و با خدای چشم های ما به دیدن نشسته ای!

مگر ممکن است یک اثر فاخر نمایشی تا این پایه پرمایه باشد و همه وجوهش از دم در اوج کمال باشد و این گونه بدرخشد؟ واین ممکن نیست الا این که کمال گرایی و سماجتِ مستمرِ خالقی فهیم چون تو پشتوانه لحظه لحظه خلق آن باشد.

حتی در همین دو قسمت درآمده، بلندا اندیشی و بلنداخواهی اثرت چه در شکل و چه در محتوا بی ذره ای خودنمایی هویداست. تو داستانی را با بهره از برترین ها در حدی فوق تصور آفریده ای که از اتفاق نه تنها احتیاج ضروری بلکه واجبِ امروز جامعه ماست.

بر پدیده ای انگشت اشاره نهاده ای که مدتی است به شکل عمومی از آن غافلیم، و آن عِرق ملی است، بزرگداشت جانفشانی برای وطن است، حس نابی که مدت هاست با هجمه تحقیر خارجی و ندانم کاری و حماقت داخلی از ساحت لازم برخوردار نیست و تو دانسته و با دستمایه قراردادن بزنگاه فوق العاده مهم شهریور بیست به این حسِ شریف جان تازه داده ای؛ آن هم با این صحنه های بدیع و حسرت برانگیز که به ما نشان می دهی، با این دیالوگ های به مقدار و ماندگار و این هماهنگی حیرت انگیز در همه ذرات و لحظه های کاری با این عظمت.

در اثر تو در مجموع سلیقه والا و دلچسبی جاری است که تا سال ها قابل استناد خواهد بود. تبریک به تو و تک تک عوامل خاتون.

دستمریزاد بانوی خاتون آفرین، آفرین!

منبع: همگردی

به "پیغام حسین پاکدل برای کارگردان خاتون: حیرت زده مان کردی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام حسین پاکدل برای کارگردان خاتون: حیرت زده مان کردی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید