کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از دلال داده های مکانی شکایت کرد

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از انگجت، این داده ها بازدیدهای فرد از موقعیت های مکانی حساس را فاش می کند.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از دلال داده های مکانی شکایت کرد

آژانس فدرال مذکور ادعا می کند داده های موقعیت مکانی رفت و آمد افراد به کلینیک های درمانی، اماکن مذهبی، مراکز ترک اعتیاد و همچنین سرپناه های افراد بی خانمان و مورد خشونت خانگی قرار گرفته را فاش می کند.

FTC در بیانیه ای بیان نمود: کوچاوا با فروش داده های ردیابی افراد، امکان شناسایی آنهارا فراهم می کند و کاربران را در معرض خطر تبعیض، تعقیب، از دست دادن شغل یا حتی خشونت فیزیکی قرار می دهد.

این آژانس از کوچاوا خواسته فروش داده ها را متوقف کند و اطلاعات موقعیت های مکانی حساس جمع آوری شده را حذف کند. ساموئل لوین مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTCبیان نمود این اقدام تلاشی برای حفاظت از حریم خصوصی افراد است.

به گفته کمیسیون فدرال تجارت آمریکا داده های جمع آوری شده شامل موقعیت مکانی فرد با برچسب زمانی است که با شناسه های دستگاه موبایل همراه است. به نظر می رسد مشتریان کوچاوا با استفاده از داده هایی که این شرکت جمع آوری می کند قادر به شناسایی و ردیابی دستگاه های موبایل کاربرانی خاص خواهند بود.

خریدار داده می تواند موقعیت مکانی موبایل را با سوابق مالکیتآن همخوانی دهد تا کاربر را شناسایی و رفت و آمد او را کنترل کند. در حقیقت FTC معتقد است با کمک یک نمونه داده می توان یک دستگاه موبایل را از کلینیک باروری به محل سکونت و همچنین اماکن دیگر ردیابی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از دلال داده های مکانی شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از دلال داده های مکانی شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید