هیچ مذاکره ای درمورد برجام یا موضوعاتی فراتر از آن وجود نخواهد داشت

به گزارش وبلاگ عکس، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در ملاقات با وزیر خارجه کویت توضیح داد: هیچ مذاکره ای درمورد برجام یا موضوعاتی فراتر از برجام وجود نخواهد داشت.

هیچ مذاکره ای درمورد برجام یا موضوعاتی فراتر از آن وجود نخواهد داشت

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ عکس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کویت سفر نموده، صبح امروز (سه شنبه) 7 بهمن 1399 با احمد ناصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت دیدار و مصاحبه کرد.

عراقچی در این دیدار ضمن تقدیر از کوشش های کویت در برقراری تفاهم و مصالحه بین کشور های خلیج فارس، بر دو عنصر مصاحبه و عدم دخالت کشور های خارج منطقه به عنوان دو اصل مهم برای امنیت دسته جمعی در منطقه تاکید نمود.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بر لزوم استمرار رایزنی های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کویت پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه ای تاکید و عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم مناسبات با کویت و دیگر کشور های منطقه را به اطلاع طرف کویتی رساند.

وی همچنین یاد آور شد: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه، همکاری کشور های حوزه خلیج فارس در زمینه های مختلف می تواند آینده ای روشن و نویدبخش برای منطقه به ارمغان آورد.

معاون وزیر خارجه ضمن اشاره به اهمیت تامین امنیت و ثبات در منطقه توسط خود کشور های منطقه، این امر را در گرو همکاری دسته جمعی این کشور ها و عدم مداخله خارجی خواند.

وی اضافه نمود: از نظر جمهوری اسلامی ایران امنیت خلیج فارس موضوعی است که تنها به کشور های منطقه مربوط می گردد و در این موضوع ایران تنها حاضر است با کشور های منطقه مصاحبه کند.

معاون وزیر خارجه ایران در این دیدار همچنین با تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام گفت: هیچ مذاکره ای درمورد برجام یا موضوعاتی فراتر از برجام وجود نخواهد داشت، اما نحوه و چگونگی بازگشت همه طرف ها به اجرای برجام می تواند در قالب 1+5 مورد مصاحبه قرار گیرد.

عراقچی تاکید نمود: بنابراین جمهوری اسلامی ایران اولا در هیچ موضوعی غیر از نحوه اجرای برجام با کشور های 1+5 صحبت نخواهد کرد و ثانیا در خصوص امنیت منطقه خلیج فارس تنها حاضر است با کشور های منطقه و بدون هیچ دخالت خارجی مصاحبه کند.

شیخ احمد ناصر وزیر خارجه کویت در این دیدار با استقبال از استمرار رایزنی های دو کشور، مصاحبه و مذاکره بین کشور های منطقه را تنها راهکار مناسب برای برطرف اختلافات اعلام نمود. وی همچنین بر اراده و علاقه مندی کویت به توسعه مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هیچ مذاکره ای درمورد برجام یا موضوعاتی فراتر از آن وجود نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مذاکره ای درمورد برجام یا موضوعاتی فراتر از آن وجود نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید