پمپئو: دنیا باید به این حقیقت تلخ گوش دهد

به گزارش وبلاگ عکس، ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا نسبت به آزادی های مذهبی در سراسر دنیا هشدار داد؛ موضوعی که با استقبال گرمی در ایالت تنسی روبه رو شد.

پمپئو: دنیا باید به این حقیقت تلخ گوش دهد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در جریان سخنرانی روز آدینه در جمع یک گروه مسیحی در نشویل، مرکز ایالت تنسی گفت: 80 درصد مردم دنیا در مناطقی زندگی می نمایند که از آزادی مذهبی محرومند. این موضوع مطلوبی نیست که مرتبا مطرح گردد اما دنیا باید به این حقیقت تلخ گوش دهد.

پمپئو این اظهارات را درست در همان روزی مطرح نمود که قرار بود یکی از نمایندگان سابق آمریکا در امور اوکراین در چهارچوب تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شهادت دهد.

پمپئو در جریان سخنرانی خود مستقیما به موضوع تحقیقات استیضاح ترامپ اشاره نکرد اما به شوخی گفت: بسیار عالی است که خارج از واشنگتن هستم.

پمپئو همچنین به عملیات نظامی ترکیه علیه نمودها در شمال سوریه که روز چهارشنبه تحت عنوان عملیات چشمه صلح شروع شد، اشاره ای نکرد.

نشویل بیشترین جمعیت کرد در آمریکا را دارد و تصمیم اخیر ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه که نمودها را در برابر حمله ترکیه بسیار آسیب پذیر کرد، اعتراضاتی را در بین نمودها در شهرهای مختلف از جمله نشویل به همراه داشت.

در همین حال چند ساعت پس از سخنرانی پامپئو، صدها کرد و هواداران شان در مقابل یکی از دادگاه ها در نشویل دست به تجمع اعتراضی زده و خواهان صلح شدند. در نشویل حدود 15 هزار تبعه کرد ساکن هستند.

پمپئو در این سخنرانی 20 دقیقه ای خود به چین به خاطر بازداشت مسلمانان اویغور در کمپ های آموزشی اشاره نموده و گفت: دولت واشنگتن محدودیت های صدور ویزا علیه مقامات چینی که مسئول نقض حقوق بشر هستند اعمال نموده و شرکت های تکنولوژی آمریکایی را از تامین تجهیزات برای پکن که مقامات چینی را قادر به نقض حقوق بشر می سازد، منع نموده است.

وی اضافه نمود: البته اقدامات بسیار دیگری نیز وجود دارد که دنیایان باید انجام دهند.

این در حالی است که منتقدان اخیرا دولت واشنگتن را به گزینشی رفتار کردن در برابر دفاع از آزادی مذهبی متهم نموده اند؛ چرا که دولت ترامپ ورود مسلمانان به آمریکا را محدود نموده اما نقض حقوق بشر در عربستان سعودی را تحمل می نماید.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "پمپئو: دنیا باید به این حقیقت تلخ گوش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: دنیا باید به این حقیقت تلخ گوش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید