کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور وارد کرد

به گزارش وبلاگ عکس، دبیر فراکسیون گردشگری مجلس: احیای بافت و آثار تاریخی بهترین راه برای حفظ و ترویج معماری ایرانی اسلامی است.

کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور وارد کرد

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس:

کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور وارد کرد / احیای بافت و آثار تاریخی بهترین راه برای حفظ و ترویج معماری ایرانی اسلامی است

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور وارد کرد، گفت: احیای بافت و آثار تاریخی بهترین راه برای حفظ و ترویج معماری ایرانی اسلامی است.

محمدصالح جوکار در دیدار مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، مدیرکل میراث فرهنگی یزد و جمعی از فعالان گردشگری استان با وی با اشاره به اینکه کرونا ضربه جدی به صنعت گردشگری کشور وارد کرده گفت: گردشگری یک صنعت نوپا در کشور ما به حساب می آمد و جهت رشد را به خوبی طی می کرد به گونه ای که شاخص های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته بود.

وی شرح داد: این پیشرفت در حالی رخ داده بود که متاسفانه با شیوع کرونا به یک باره و با شدت زیادی افت کرد و محدودیت هایی که اعمال شد در ایران و در تمام جهان این صنعت را با مشکل جدی روبرو کرد.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی شرح داد: البته در شرایط فعلی هم اگر رعایت پروتکل ها به صورت کامل انجام شود، می توان صنعت گردشگری را مدیریت کرد و کار را به جلو برد.

جوکار با بیان اینکه سلایق و تصمیم گیری ها در این زمینه بسیار متفاوت است افزود: وزارت گردشگری هم نوپا است و اعتبارات آن هم به تازگی در حال شکل دریافت است و قطعا آینده خوبی در پیش روی این صنعت هست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه هم مجلس نگاه خاصی به این وزارت و صنعت گردشگری داشته شرح داد: اگر بخواهیم به فرهنگ ایرانی و اسلامی بازگردیم چاره ای جز مراجعه به معماری سنتی نداریم.

وی افزود: اگر هزار بار هم برای یک جوان از معماری ایرانی اسلامی صحبت کنیم ممکن است با ویژگی های آن به درستی آشنا نشود ولی اگر تنها یک مرتبه زمینه استفاده وی از چنین ساختمان و معماری فراهم شود، قطعا بهترین نوع آشنایی و درک از ویژگی های آن را به دست می آورد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: لذا هرچه که در این حوزه کار شود و به سمت احیای بافت های سنتی و قدیمی برویم در ترویج فرهنگ و سبک معماری ایرانی اسلامی کمک می کند.

سال 99 برای حوزه گردشگری سال بسیار سختی بود

هادی میرزایی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور هم در این دیدار با گفت: در فرایند واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه گذاران، تلاش شده که به هیچ عنوان بدون طی تشریفات و به صورت سفارشی واگذاری انجام نشود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بیان کرد: متمایز بودن همه این اقدامات در استان یزد و شهر یزد به دلیل حضور تیم تخصصی و تلاش در راستای ارائه خدمات مناسب بوده است.

وی پرهیز از فرایندهای غیرشفاف را اولویت واگذاری بناهای تاریخی دانست و افزود: سال 99 واقعا سال سختی برای حوزه گردشگری و مباحث مرتبط با آن بود.

میرزائی افزود: با وجود تمام خسارت هایی که این صنعت در طول سال گذشته و به دلیل شیوع کرونا متحمل شد، رویکرد مردم و توجه آنها به مباحث تاریخی سبب شد که 60 بنای تاریخی سال گذشته به سرمایه گذاران واگذار شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی میزان سرمایه گذاری جذب شده در این سال را حدود 160 میلیارد تومان دانست و افزود: این میزان شاید معادل اعتبار یک سال وزارت خانه در حوزه بازسازی هاست و اقدام بسیار ارزشمندی بوده که اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت حفظ بناهای تاریخی برای نسل های آینده و انتقال این میراث ارزشمند به آن ها، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم و با همه امکانات در راستای حفظ آن اقدام کنیم.

مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم در این دیدار به بیان شرحاتی در ارتباط با شرایط گردشگری استان و اقدامات اجرا شده در طول یک سال گذشته پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد شرح داد: به دلیل شیوع کرونا شرایط هتل ها و مراکز اقامتی اصلا خوب نیست و الان به صورت میانگین تنها 35 درصد از مراکز اقامتی مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین

به "کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ضربه سنگینی به صنعت گردشگری کشور وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید