مصالح ساختمانی

12 عدد ساعت از شهدای گمنام در رواق فرازمان موزه زمان به نمایش عایدی

خبرگزاری مهر/ براساس اخبار واصله، 12 عدد ساعت از شهدای گمنام در رواق فرازمان موزه زمان به نمایش عایدی.

20 اسفند 1402

تفاوت اسکلت فلزی و بتنی

اسکلت ساختمان، بعد از فوندانسیون، مهم ترین بخش آن در حفظ استحکام و مقاومت سازه به شمار می رود. بر پایی یک ساختمان بدون ساخت یک اسکلت مقاوم و مستحکم، کاری غیر ممکن است. اما در معقوله طراحی و ساخت اسکلت ساختمان، دو گزینه همواره پیش پای پیمانکاران و کارفرمایان...

19 اسفند 1402

هتل یخی ژاپن کجاست ؟ ، تصاویر

در تنوع فرهنگ و زیبایی های طبیعت، هتل یخی ژاپن به عنوان یک آثار هنری بی نظیر و مقصد بی همتا در دنیای مسافرت زمستانی شناخته می گردد. این هتل، جایی است که تاریخ، هنر و طبیعت به طور هماهنگی با یکدیگر تداخل می یابند و تجربه اقامت در آن به یک سفر عمیق به دل زمستان...

18 بهمن 1402

با گچبری پیش ساخته پلی یورتان خانه خود را گران جلوه دهید

در دنیای امروز، آرایش و دکوراسیون داخلی خانه ها برای بسیاری از افراد اهمیت بسیاری دارد. زیبایی و استحکام ساختمان، تنها عواملی نیستند که در مشخص ارزش یک خانه مؤثر هستند. ارزش جلوه یا ظاهری خانه نیز می تواند در تصمیم گیری برای خرید یا فروش یک ملک تأثیر...

12 بهمن 1402

هواپیمای برادران رایت در کره مریخ!، عکس

برادران رایت با رایت فلایر تاریخ هوانوردی را آغاز کردند. رایت فلایر، اولین هواپیمای با سرنشین انسانی، نقشی حیاتی در تاریخ هوانوردی ایفا کرد.

26 آذر 1402

مکان های تاریخی کره جنوبی

در این مقاله شما با مکان های تاریخی کره جنوبی آشنا می شوید. تاریخ 5000 ساله کره را در بیشتر مکان ها، در سرتاسر کشور می توان مستقیما تجربه نمود. جذابیت های زیادی وجود دارند که به عنوان مکان های میراث جهانی یونسکو معین شده اند . روستاهایی که منازل سنتی کره...

10 آبان 1402

افزایش خنک کنندگی کولر آبی ؛ روش های رسوب گیری و تمیز کردن شوره کولرهای آبی را بدانیم

برای بهتر کارکردن، خنک کردن و افزایش عمر کولر باید از ایجاد شوره و رسوب در کولر جلوگیری کنید. برای برطرف شوره و رسوب کولر باید از توپ شوره گیر و فیلتر رسوب گیر بهره ببرید.

12 خرداد 1402

این گلدان شیک را در خانه بسازید

اگر علاقه مند به نگهداری گیاهان باشید، حتما همواره در پی گلدان های زیبا و جذابی هستید که جلوه گیاهان شما را بیشتر نمایند.

17 بهمن 1401

دیلمان، ییلاقی جادویی در سفر رویایی به گیلان

استان های سرسبز گیلان و مازندران دارای ییلاق هایی هستند که هرکدام زیبایی و منظره منحصر به خود را دارند اما بی شک طبیعت ییلاق شرق گیلان به خصوص سیاهکل و بخش دیلمان یکی از زیباترین ییلاق های سر سبز این نوار شمالی کشور است. اگر از مزارع چای و شالیزار های...

19 دی 1401

جابجایی نزدیک به 6 میلیون تن کالا به وسیله ناوگان جاده ای آذربایجان غربی

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از جابجایی نزدیک به 6 میلیون تن کالا به وسیله ناوگان جاده ای آذربایجان غربی در نیمه نخست امسال اطلاع داد.

18 مهر 1401

اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش را شاید بشناسید و شاید هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید اما اگر تابه حال نامی از آن نشنیده و یا مطلبی از آن به گوش شما نخورده باشد، ما قصد داریم که شما را با خود به سفر ببریم و گشتی در قلعه جنی کیش بزنیم. بطور حتم تجربه خوبی خواهد بود اگر با ما همرها...

12 شهریور 1401

چرا در ساختمان به دریچه فن کویل نیاز دارید؟

چکیده : دستگاه های تهویه مطبوع مانند فن کوئل ها و داکت اسپلیت ها که در سقف قرار داده می شوند، نیاز به یک دریچه دارند. دریچه بازدید فن کویل برای مواقعی بکار میرود که این تجهیزات نیاز به بررسی و بازدید دارند.

4 مرداد 1401

بازی های محلی و سنتی در استان هرمزگان

انسان ها در هر مکان و هرزمان برای گذراندن اوقات فراغت خود چاره اندیشی هایی می کنند. ازجمله این برنامه ها، بازی های سرگرم کننده است که درجاهای مختلف از تنوع ویژه ای برخوردار هستند.

8 اردیبهشت 1401

جزییات حادثه اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس کارگران سیمان را برای خبرنگاران گرفته بودند

فرمانده پلیس راه کشور با تشریح تخلفات رخداده در حادثه اتوبوس خبرنگاران بیان کرد که این اتوبوس فاقد صورت شرایط و متعلق به کارخانه سیمان بود.

5 مرداد 1400

نظارت بر ساخت وسازها با رویکرد جلوگیری از تخلفات انجام شود

خبرنگاران/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: دستگاه های اجرایی آمادگی برای مقابله با تخلفات حوزه ساخت وساز را داشته باشند.

19 فروردین 1400

صرفه جویی یک میلیون لیتر سوخت با اصلاح روشنایی معابر

تهران (پانا) - مدیر عامل توانیر گفت که اصلاح روشنایی معابر باعث صرفه جویی یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه ها می گردد، اگرچه این کار موثر و نمادین است، اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت های دیگری نیز پیش گرفته گردد.

14 بهمن 1399

غفلت از ظرفیت صادرات به سوریه، ضعف دیپلماسی مالی مشهود است

به گزارش خبرنگاران به نقل از چالش ملی جهش صادرات، دومین رویداد رسانه ای آنالیز خلأ های فناورانه جهش صادرات با موضوع صادرات به سوریه با حضور محمد هادی ضیغمی، رئیس مرکز فناوری های ایران در سوریه، رضا محتشمی پور، قائم مقام بورس کالای ایران و محسن مقصودی...

3 بهمن 1399

آشنایی با خواص و مضرات چای سبز

در صورتی که برگ تازه چای را به سرعت خشک کنند، چای سبز به دست می آید.

30 آذر 1399

اسلامی: دولت آماده تحویل زمین 99 ساله به سازندگان مسکن استیجاری است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه زمین های 99 ساله به سازندگان مسکن استیجاری که قصد خانه سازی برای مستاجران دهک های انتها جامعه را دارند، گفت: دولت از علاقه مندگان به ساخت مسکن استیجاری حمایت می نماید.

26 آبان 1399

برج سیاه و سفید جاسک

آب و هوای جاسک گرم و مرطوب و تحت تأثیر آب و هوایی بیابانی و نیمه بیایانی واقع شده است. بندر جاسک مرکز این شهرستان است و ارتفاع آن از سطح دریا پنج متر است.

9 آبان 1399
تعداد: (22)