ادبیات

خاطره بازی با شعر درختکاری عباس یمینی شریف

خبرنگاران : امروز 15 اسفند ماه در تقویم کشور ایران روز درختکاری است. شعر درختکاری عباس یمینی شریف کلاس دوم دبستان یادتان هست ؟ برای حال خوب و حس خوب خاطره بازی این شعر را در ادامه بخوانید شاید مشتاق شدید و اگر هنور درختی نکاشته اید از جا برخیزید و بکارید.

15 اسفند 1402

بازی Helldivers 2 فیلم Starship Troopers را دوباره سر زبان ها انداخت

جنگاوران اخترناو (Starship Troopers)، فیلم علمی تخیلی دهه 90 میلادی، اخیرا با توجه بیشتری روبرو شده که این موضوع به انتشار بازی Helldivers 2 روی پلی استیشن 5 و رایانه های شخصی نسبت داده شده است.

3 اسفند 1402

اگر می خواهید نویسنده شوید بخوانید، صحیح نویسی در داستان نویسی را یاد بگیرید

ثبت نام کلاس های داستان نویسی انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه نویس شروع شد. منادی گفت: کسانی که دوره کامل کلاس ها را بگذرانند، می توانند مانند نویسندگان حرفه ای دست به قلم ببرند و صحیح نویسی را به درستی بیاموزند.

19 شهریور 1402

پروین درد بی داد داشت

سرویس ادبیات خبرنگاران ، کورش زرفتن: پروین اعتصامی سراینده نامی ایران، هیچ گاه در تنگنای زندگانی کوتاه خود، مفاهیم بلند انسانی، ملی، میهنی و بایستگی های یک زندگی ساده و برابری خواه و شرافت مندانه را از یاد نبرد. خارخار ذهنش جایگاه انسان بر زمین و واکاوی...

12 شهریور 1402

زهدان سکوت خواندنی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، زهدان سکوت در 31 فصل نوشته شده و شخصیت اصلی این رمان زنی به نام پروین است که قدرت تکلم ندارد و با شوهرش در قبرستان یک روستا زندگی می کند. شوهرش در قبرستان مغازه بقالی دارد و پروین عروسک ساز است. روزی با انبوهی از استخوان های...

29 مرداد 1402

چند روایت خواندنی از مادر نیکوکار کهریزک ، صدای دلت را شنیدی بیا

چرا پای یک خانم ثروتمند شمال شهرنشین سال 1352 به آسایشگاهی در جنوبی ترین نقطه تهران باز شد و در نخستین ملاقات چه بر او گذشت که دیگر روز و شبش با کهریزک گره خورد؟

27 مرداد 1402

زنی که آپارتمان خود را به کلینیک مرغ مگس خوار تبدیل کرد

زنی که آپارتمان خود را به کلینیک مرغ مگس خوار تبدیل کرد

19 مرداد 1402

نوای تاریخ به یاد چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران

به گزارش خبرنگاران، به مناسبت یکصدمین زادروز استاد فقید و چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران، دکتر عبدالحسین نوایی مراسمی با حضور استادان، دانشجویان و دوستداران ایشان برگزار می گردد.

15 مرداد 1402

رقیب هری پاتر؛ پولدارترین آشپز جهان

نیجلا لاسون یک آشپز انگلیسی است که با حرفه های گوناگونی خودش را سرگرم نموده؛ روزنامه نگار است، درباره غذاهای مختلف مقاله می نویسد یا انتقاد می نماید و البته در تلویزیون برنامه های آشپزی خودش را نمایش می دهد که مخاطبان زیادی دارد.

26 تیر 1402

اجرای 300 برنامه ویژه دهه امامت و ولایت در کتابخانه های عمومی استان بوشهر

به گزارش خبرنگاران (ایبنا) در بوشهر، حیدر راهب در این باره گفت: از مجموع این برنامه ها، 15 برنامه به صورت استانی و 293 برنامه در سطح منطقه ای اجرا شد. این برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ غدیر و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد نشاط اجتماعی برگزار شدند.

17 تیر 1402

هجدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی برگزار می گردد

تقی صادقی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست های راهبردی وزارتخانه متبوع هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی است.وی گفت: اولویت پذیرش به وسیله هیئت انتخاب جشنواره با نمایش هایی...

26 خرداد 1402

بومی گرایی در ادبیات نمایشی استان سمنان کاهش پیدا نموده است

محمدرضا ابوطالبی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران از شاهرود درباره شرایط حاکم در ادبیات داستانی و نمایشی استان سمنان بیان نمود: سال های قبل شاهد موجی از بومی گرایی در ادبیات نمایشی استان بودیم اما به مرور این ته مایه کمرنگ شده است.

21 خرداد 1402

کتاب قصه های مجید به زبان بوسنیایی رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)؛ در این برنامه، الویر موسیچ، برگرداننده کتاب به زبان بوسنیایی به معرفی این اثر شناخته شده ادبیات داستانی کشورمان پرداخت.

30 فروردین 1402

رفع شدن مشکل امنیتی خطرناک در چت جی پی تی

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نقص امنیتی مذکور باعث به خطر افتادن حریم شخصی دیگر کاربران شده و باعث می شد تاریخچه چت هر کاربر با دیگر افراد به وسیله ربات گفتگوی هوشمند چت جی پی تی در دسترس و قابل آنالیز و مشاهده باشد.

3 فروردین 1402

اجرای طرح مهرانه کتاب در منطقه ها فاقد کتابخانه گناباد

آرزو اسماعیلی اول در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خراسان رضوی درباره به روزرسانی منابع کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد اعلام کرد: با هدف غنی سازی و به روزرسانی منابع کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد با همراهی سفیران موسسه فرهنگی کتاب، بیش از...

18 اسفند 1401

بانوان نویسنده تربیت و توانمند می شوند

نشست رسانه ای جشن شش سالگی بانوی فرهنگ با حضور سارا عرفانی، مدیر باشگاه ادبی بانوی فرهنگ و معصومه امیرزاده، مسئول آموزش باشگاه ادبی بانوی فرهنگ در سالن استاد صفارزاده حوزه هنری برگزار گردید.

2 اسفند 1401

یک جایزه دیگر به محسن تنابنده می رسد؟

محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم در جوایز فیلم آسیا، نامزد برترین بازیگر اصلی مرد شد.

22 دی 1401

روزنامه اطلاعات: آقای وزیر! از گل غلیظ تر با بچه ها حرف نزنید

روزنامه اطلاعات نوشت: اخیراً وزیر محترم آموزش و پرورش در گفت وگویی اظهار داشتند: از گل نازک تر با بچه ها حرف نمی زنیم! آیا منظورشان این بوده که از گل ضخیم تر با بچه ها حرف می زنند؟!؛ قاعدتاً نه. قابل حدس است که می خواستند بگویند: این قدر با بچه ها لطیف و نرم...

28 مهر 1401

خانه ابوالحسن صبا ، نوای خوش موسیقی ایرانی در تن آجرها

ابوالحسن صبا را می توان یکی از شگفتی های موسیقی دانست که هیچ گاه نبوغ و استعدادش رنگ نمی بازد. هنرمندی که از 5 سالگی ساز می نواخت، بر بسیاری از سازها مسلط بود و به نوای موسیقی شبانان چنان جان می سپرد که نت به نت آن ها را حتی بهتر از خودشان می نواخت. حالا خانه...

12 مرداد 1401

سی وسومین نشست آینه بندان در کافه کتاب انتشارات سوره مهر برگزار شد

دفتر داستان مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، سی وسومین نشست آینه بندان را برای نقدوبررسی مجموعه داستان کوتاه کوچ اصوات با حضور منتقدان در کافه کتاب انتشارات سوره مهر در خیابان سمیه سمیه برگزار کرد.

24 فروردین 1401
تعداد: (42)